Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Temmuz '08

 
Kategori
Blog
 

Gökyüzünde kanat çırpan kuşlar gibiydik İnönü'de

Gökyüzünde kanat çırpan kuşlar gibiydik İnönü'de
 

Cemal Uygun'dan Ozan Aydın'a gökyüzü sevdası devam ediyor,devam edecek


“Gökyüzüne çizilmiş resimlere benzedik İnönü’de”demiştim bir önceki buluşmamızın ardından.Grup Kızılırmak’ın “gidenlerin ardından”isimli parçasının ilk dizesidir.O zaman benim ruh hâlimi en iyi o dizeler anlatıyordu.Çünkü ben uçamamış,gökyüzündeki arkadaşlarımızı Türk’ün makûs talihini yendiği o kutlu topraklardan sadece izlemekle yetinmiştim. Şimdi “gökyüzünde kanat çırpan kuşlar gibiydik” diyorum.Çünkü o kutlu topraklardan gökyüzüne dokunmak,özgürlük ateşinin kıvılcımlarını taşıyan çılgın Türk’lerin İzmir yolunu gökyüzünden izlemek fırsatını buldum,ne mutlu bana.

Dedim ya,bir önceki buluşmada uçamamıştım.Eşim ve oğlum Ozan’da çok istememe rağmen birtakım aksilikler nedeni ile İnönü’ye gelememişti.Talip Bölükbaşı beyin “Cemal Uygun MB buluşması”projesinden bahseden yazısını okuyunca bütün planlarımı ve yoğunluğumu bu etkinlik tarihine göre düzenlemeye karar verdim.Malûm, yoğun iş hayatımız arasında soluklanma fırsatını yakalayamıyoruz.

THK’nun ilk pilotlarından,hocaların hocası Cemal Uygun(*) aramızda yoktu belki ama o çılgın Türk’lerin en genci 4 yaşına bir iki ayı kalan oğlum Ozan Aydın yanımızdaydı.Kâh planörlerin kanatları arasında,kâh dev kartal heykellerinin kanatları arasında ,kâh “istikbâl göklerdedir” diyerek gökyüzünü işaret eden büyük insan Atatürk’ün işaretinin peşindeydi.Belki yaşı itibarı ile planör ,microlight ve yamaç paraşütüne binemedi ama Talip amcası(ki hâlâ ismini anıyor)ve Hayriye hocamız Ozan’ı Antonov2(AN2) uçağı ile gökyüzünde kanat çırpan kuşların peşinden koşmasını sağladı.Oğlum bu konularda biraz çekingen olsada uçakta bulunan diğer 9 kişi kadar da cesurdu.Ozan şimdiden bir sonraki İnönü buluşmalarındaki yerini garantiledi diyebilirim.

Eşim Hacer ise oldum olası hava taşıtlarından uzak durmaya çalışır.Kaç kez iç hatlarda uçmasına rağmen “ayağım yerden kesilmesin”diyenlerdendir.Ben pilotum Aydın bey ile gökyüzünün maviliklerinde süzülürken o kesinlikle planöre binmemenin hesabını yapıyormuş.Ta ki yüreğinin güzelliği gözlerine yansıyan,Ege maviliklerinin gönüllüsü İzmir Mavilim’in planör uçuşunu tamamlayıp,çocuklar gibi şen kahkahalar atarak yanımıza gelişini görünceye kadar.”Tamam,kesinlikle ben de uçacağım artık”dedi.Sırası gelene kadar vazgeçmese diye içimden dua ediyorum haberi yok garibimin.

Sırası gelincede vinç değişimi oldu ve pilotu Barış bey’lede kısa bir sohbet etme fırsatı yakaladı.Barış bey’in pozitif enerjisi ve esprileri eşimi oldukça rahatlattı.En çok hoşuma gidende “ağabey,hiç merak etmeyin,eti senin kemiği benim,derisi THK’nun”oldu.Bir pilotun espriside böyle olur ancak dedik ve eşimi gökyüzüne gönderdik.Ben mavilikler arasında kaybolan planörde neler oluyor merak ederken onlar biraz sonra indi.Bir de ne göreyim eşimin İzmir Mavilim’den fazlası var,eksiği yok.

İyiki gelmişiz” dedi uçuş heyecanı yatışırken.Mutlaka iyiki gelmişiz oluyor İnönü buluşmalarının sonu. “Gökyüzüne çizilmiş resimlere benzedik İnönü’de”yazımın dipnotunda editörlerimize en azından bir telgraf,çiçek ,lokum gönderirler biraz sitem etmiştim pek bu toplantılara ilgili olmadıkları için. Bu kez muhabir Tahsin bey kardeşimizi göndermişler.Bol fotoğraf,röportaj ve uçuş notları aldı.Ben tatil için sabah erkenden Antalya yollarına düşeceğimden vedalaşırken nasıl bulduğunu sorduğumda cevabı”bu kadarını ummuyordum”oldu.Herşeyin özeti budur,”iyiki gelmişiz” ve “ bu kadarını ummuyordum”.

Başka neler oldu derseniz,İzmir Mavilim’le ve oğlu(kankam ve kardeşim)Güneş’le tanıştım.İzmir Mavilim’i tanımayan MB yazarı çok şey kaybeder diye düşünüyorum.İçinde iki i harfi olan Hatiice ve güzelliğini anlatmak için ay parçasını örnek verebileceğim kızı Firuze ile Pelin vardı yeni MB dostlarımızdan.Lojman komşumuz Ali Nail ve eşi ilede yeni tanıştık ve kaynaştık hemen.Homeros’la giderayak sözleştik bir sonraki toplantılarda arayı kapatmak için.Arif Öğütçü MB profilindeki resminden yakışıklıymış meğer,İnönü’de gördük.Murat Ertaş hocam hem içimizi,hem dışımızı aydınlattı,pırlanta gibi yüzü,kadife gibi sesiyle.Bir de Sabiha Rana ablamın nezaketinide paketleyip gönderdiği çifte kavrulmuş lokumları paylaştık.Lokum yemedik kimse kalmadı koca tesiste sanki.

Ve eski dostlar Pirmete ile yeniden kucaklaşmak,Asiyazar’ı zaptekmek için planlar yapmak,İlyas Bayram ağabeyin varlığının bile insana güç verdiğini yeniden hissetmek,sanki liseden arkadaşımı görmüş gibi olduğum Robert Meisel ile Mehmet Eren’i çekiştirmek,bilge insanAlev Meisel’dan eşime tıbbi öneriler almak, leyleklerin peşinden foto-belgesel yapmak içim neredeyse tüm İnönü ovasını yürüyen MB’un neşesi(leylek avcısı) Neşe Evrim’le pistte misket oynamak ,havuzbaşında tüm İnönü dostlarımızla,pilotlarımızla,tüm emeği geçenlerle aynı sofrada gönül sohbeti yaparak eğlenmek.......

Leylek avcısı ,Neşe Evrim’in de üstün gayretiyle gökyüzünde bolca leylek gördük.Bu yıl bize bir hayli yol göründü demektir kısaca.Sabah erkenden İnönü’den ayrılırken bir dahaki sefer ne zaman geleceğimizi merak ediyordum her nedense.Arkadaşlarıma hatta torunlarıma anlatacağım anılarla dönüyordum İnönü’den bir daha.Gelmeyen,gelemeyen,benim gibi tekrar tekrar gelmek isteyen arkadaşlarımız için mutlaka yeni MB İnönü buluşmaları olacaktır.Belki Milliyet geleneksel olarak sponsor olur,kimbilir?Bildiğim birşey varsa başta bizi bu kutlu topraklarda gökyüzü ile buluşturan ve elinden gelenin en iyisi ile ağırlamaya çalışan Talip Bölükbaşı,uçuş sorumlumuz Hayriye hanım,tesis amiri Hadi bey ve diğer pilotlarımız bize sadece planörle,microlight ile,yamaç paraşütü ile,AN2 ile uçuş yaptırmadılar.Türk’ün,Türkiye Cumhuriyetinin temel karakteri olan bağımsızlık ruhunun ateşlendiği bu topraklarda cumhuriyet değerlerimize sahip çıkmayı,yaşatmayı bir kez daha hatırlattılar.O nedenle bir kez daha denizden 2765 FT yüksekteki bu organizasyonda emeği geçen herkese gönül borcum olan teşekkürlerimi,saygılarımı ve sevgilerimi sunuyorum.

(*)Cemal Uygun hakkındaki Talip Bey’in yazısı(mutlaka okuyunuz):

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=80100

* * * * * * * * * * * * * * * *

Blognot1: Tüm cep telefonu operatörlerinden 3919 YANGIN yazarak Türk Hava Kurumu’nun yangın söndürme uçağı alım kampanyasına 6 YTL katkıda bulunalım.6 YTL ormanlarımız için umut olsun.Ayrıntılı bilgi için :

http://www.thk.org.tr/2005/anasayfa.htm

Blognot2:Bir insan köprü kurar.Bin insan geçer(Özbek atasözü)

 
Toplam blog
: 242
: 1784
Kayıt tarihi
: 24.06.06
 
 

1970 doğumluyum.Karadenizin bir sahil şehrinden, hayatın güler yüzlü tarafına tutunmak için İstan..