Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '10

 
Kategori
Futbol
Okunma Sayısı
840
 

Gol pozisyonu diye bir şey yoktur.

Gol pozisyonu diye bir şey yoktur.
 

Gol


Gol vardır, ama gol pozisyonu diye bir şey yoktur.

Nedir gol pozisyonu? Gol olacak pozisyon.

Kaleciyle karşı karşıya kalmak mı? O zaman bu pozisyonun ismi " kaleciyle karşı karşıya kalmak "tır. Neden " gol pozisyonu " olsun? Bu pozisyonun yüzde yüz gol getireceğini kim söyleyebilir. Biz uydurmuşuz. Gol pozisyonu demişiz.

Gol pozisyonunun kaleye kaç metre uzaklıkta veya yakınlıkta olacağını yazan bir kitap var mı? Ya da bu konuda alınmış bir karar.? Hayır yok. Dedim ya biz uydurmuşuz. Gol pozisyonuna girdi demişiz. Nerden biliyoruz pozisyonun gol olacağını?

Kimse gol pozisyonunu tarif edemez. Çünkü tarifi yoktur.

Korneri tarif ederiz, ofsayt'ı tarif ederiz, sarı kartı tarif ederiz, penaltıyı ederiz. Ama gol pozisyonunu edemeyiz.

Ancak ne diyebiliriz, sayın dostlar, gol pozisyonu sayılabilecek eylemler diyebiliriz. Bunlar da:

*** Kaleye çekilen şutlar (ister gololsun, ister avuta gitsin, ister direkten dönsün, isterseniz kaleci kurtarsın

*** Kaleye direkt vurulan kafa şutları

***Onsekiz çizgisi civarındaki direkt ve endirekt vuruşlar

***Korner ve penaltı atışları

dır. Bu benim görüşüm. Aksini ispatlayan ve tarif edenlere teşekkür ederim.

Not: Bir de " En Büyük Takım " ve " En Büyük Futbolcu " kıyaslamasının yanlış olduğunu iddia ediyorum. Bu kıyaslamaların da bir kıstası yoktur. Bu konulardaki değerlendirmeler tamamen sübjektiftir. Objektif dayanağı yoktur. Büyük takım vardır, büyük futbolcu vardır. En büyük takım, en büyük futbolcu yoktur.

Zaman zaman futbol dünyamızdaki hatalardan ve çelişkilerden söz etmeye çalışacağım. Aklımın erdiği kadar.

Kalın sağlıcakla.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Evet gol poizsyonu golün olduğu pozisyondur ancak gol olabilecek ama becerilmeyene şartlarada futbol jargonunda "gol poizsyonu" diyorlar, güzelliklerle..

Kadri KANPAK 
 26.04.2010 21:00
Cevap :
Yorumunuza teşekkürler. Benim bu yazıyı yazmama sebep, sadece futbola yer veren gazetelerdeki istatistiki tablolarda ; atılan şut sayısı 10, atılan korner 4, gol pozisyonu 2 diye yazılmış bir maç için. Nasıl olur? 10 TANE ŞUT diye acaba kaleci degajından mı bahsediyorlar. Herhalde değil.10 tane şut kaleye atıldığına göre, gol olabilecek durumda atılmıştır, yani gol pozisyonu oluşmuştur. Kaleye atılan her şut bir gol pozisyonudur. Ama biz yanlış şartlandırılmışız. Değişemiyeceğimiz kesin.Saygılarımla.  26.04.2010 21:17
 

Evet haklısınız. Gol pozisyonu bizim uydurdupumuz birşey.. Gol olabilecek bir anda söylenegelen bir tabir.. Ona benzer saçma başka ifadeler de var :)) MESELA "kaleci son anda kornere çeldi" diyor spiker. İlk anda çelme şansı var mıydıki? MESELA puan ya da puanlar almak için maça çıktı diyorlar. Puan almamak için maça çıkan takım mı var :) Bir de "önümüzdeki maça bakacağız" klişesi var ki yeme de yanında yat vallahi :)) Sevgi ve muhabbetle

Murat HACIOĞLU 
 26.04.2010 20:51
Cevap :
Olaya mükemmel yaklaşımda bulunmuşsunuz. Teşekkürler. Ben bu hataları gözden kaçırmışım.Mantığınızın topluma yol göstermesi dileğiyle saygılar sunarım.  26.04.2010 21:21
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 425
Toplam yorum
: 2146
Toplam mesaj
: 120
Ort. okunma sayısı
: 1000
Kayıt tarihi
: 26.01.10
 
 

1945 yılında Adana'da doğdum. Galatasaray Lisesi ve Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültes..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster