Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ağustos '17

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Gold Film, Siyah İnci ve Nurseli İdiz Vakası!

Gold Film, Siyah İnci ve Nurseli İdiz Vakası!
 

Siyah İnci dizisinin yapımcısıyla Nurseli İdiz'in yaşadıklarını yakın geçmişte başka bir oyuncu daha yaşadı. Yani Nurseli İdiz ilk değil...


Gold Film'in oyuncularla ilgili; garip, kolaycı ve bence bir anlamda da itibarsızlaştırmaya varan bir tavrı var.

Zira Nurseli İdiz'in Gold Film ile yaşadıklarını yakın geçmişte başka bir oyuncu daha yaşadı.

Yani Nurseli İdiz ilk değil...

Ayrıntılara geçmeden önce, son yaşananları şöyle bir hatırlayalım.

İddiaya göre Aşk-ı Memduh oyunundan çıkışta alkollü olan Nurseli İdiz,  Siyah İnci dizi ekibiyle buluşup çekimlerin yapıldığı Çeşme'ye gitti.

Bu sırada yine iddiaya göre, ekiple kavga etti.

Sorun büyüdü.

Durum yapımcı Faruk Turgut'a bildirildi ve "benzer sorunların tekrarlama ihtimalini ortadan kaldırmak için" Nurseli İdiz'le çalışmama kararı alındı.

Ve Nurseli İdiz gitti yerine Neriman Uğur geldi.

Hadi gelin olanları bir de medyatava'ya açıklama yapan Nurseli İdiz'den dinleyelim.

"Siyah İnci dizisinde Berk Hakman'ın annesi rolü için anlaşma yapmıştım. 31 Temmuz'da kostüm provalarım yapıldı. Bir aydır ekibi bekliyorum. İlk bölüm avansım yattı. Daha hiç sete çıkmamıştım. Geçen pazartesi günü bana 'Perşembe çekim var' denildi. Sonra pazar gününe alındı. Set programı 20 kere değişti. Ben de 'başlarım sizin programınıza' dedim. O sırada setim yok, bir şey yok. Otelde içki içmek işten çıkarmak için bahane midir? Ayrıca benim 5 yıldır devam eden sağlık sorunlarım, bipolar tedavim var. Bu rahatsızlıklar bir günde geçmiyor ki. Bu ülkede sette bile içki içen oyuncular var, bütün herkes bunları bilmiyor mu? Neden sadece ben bedel ödüyorum? Bugüne kadar yediğim haltların hepsinin arkasında durdum, yemediklerimi de savundum. Yeter ama artık. Sürekli alttan al, nereye kadar? Ben de bir Nurseli İdiz'im. Şoförün ve set ekibinin lafıyla daha işe başlamadan, ne olduğunu bile anlatamadan benim işime nasıl son veriliyor? Sete geç gitsem ya da gitmesem bu bir bahane olabilir ama öyle bir şey de yok. Okuma provasına katılmışım, o kadar hazırlık yapmışım. Bunların hiç mi değeri yok? Olan şu, ekip kriz yönetimi yapamadı, olmayan krizi büyüttü ama olan yine bana oldu. Mağdur oldum."

nurseli idiz

Yıl 2015...

Projenin adı Güzel Köylü.

Yapımcı firma; yine Gold Film.

Sude karakterini canlandıran 24 yaşındaki Su Kutlu Muğla’da bir barda olay çıkardı.

Dikkat!

Set değil, iş saati değil...

Peki sonra ne odu?

Dizinin yönetmeni Mustafa Şevki Doğan, “para kazanırken yapılması gereken şey; duruşunu, efendiliğini değiştirmemektir” dedi.

Ona neyse...

Ve Gold Film'in sahibi Faruk Turgut, "kimsenin setin dışındaki özel yaşamı beni ilgilendirmez. Ne yer ne içer kiminle ne yaşar bu onun özelidir. Ayrıca o mekana sadece Su gitmiyor, bütün ekip gidiyor. Ama içmenin de bir adabı vardır. Sen git adam gibi iç. Garsonun 'kapatıyoruz' uyarısına rağmen "Hayır gitmiyorum, oturacağım ben Su Kutlu'yum çıkmıyorum" demenin de bir alemi yok." diye açıklamadan bulundu.

Ancak "set dışındaki özel yaşamı beni ilgilendirmez" diyen yapımcı, lafta başka eylemde başka davranıp Su Kutlu'yu diziden ihraç etti.

Ve böylece; 24 yaşında, yeni yeni oyunculuk basamaklarını tırmanan, dolayısıyla da bazı dengelerin oturmasının beklenmemesi gereken bir dönemde, özel hayatında yaşanan bir olay nedeniyle, garip bir ahlak bekçiliğine soyunan, hem Mustafa Şevki Doğan hem de Faruk TurgutSu Kutlu'nun üzeri çizmiş oldu.

Hem de "sorunlu" damgasını vurarak.

nurseli idiz

Gelelim Nurseli İdiz'e...

Evet, alkol problemi var.

Evet, 5 yıldır bipolar tedavisi görüyor.

Zaten bunları kendide söylüyor.

Ama...

2013-2014 yıllarında Yalan Dünya'da, 2014'de Ankara'nın Dikmeni'nde, 2015 ve 2016 yıllarında da İlişki Durumu Karışık dizisinde rol alan, ki aradaki sinema filmlerini yazmıyorum ve bu süreçlerde de alkol problemi ve bipolar bozukluk ile uğraşan Nurseli İdiz, nasıl oldu da Siyah İnci setinde çalışamaz oldu?

Yalan Dünya'nın yapım şirketi D Production,

Ankara'nın Dikmeni'nin yapım şirketi Gani Müjde'nin sahibi olduğu Tükenmez Kalem,

İlişki Durumu Karışık'ın yapımcısı MF Yapım...

Bu üç yapım şirketi ile Gold Film'in arasındaki fark ne?

Neden hemen Nurseli İdiz'in de Su Kutlu gibi üstü çizildi?

Hem de her iki ismin de olayı, set ve çalışma saatleri dışında yaşanmışken.

nurseli idiz

Bu kadar kolay  mı?

Seversiniz sevmezsiniz, yaşamını onaylarsınız onaylamazsınız, Nurseli İdiz'in tek bildiği iş bu ve hayatını da bu işle idame ettiriyor.

Bu yaştan sonra yeni bir iş öğrenecek hali de yok.

Öyle ya da böyle zayıflıkları, inişleri çıkışları, kayıpları ve en çok da kendine zararı var.

Böyle bir karar verdiğinizde, "sorunlu" damgası vurduğunuzda, aslında insanların gelecekleri ile oynuyorsunuz.

Zira geçmiş hayat hikayesinden, artık haklı bile olsa, insanların gözünde haksız ve kendini savunamayacak hale getiriyorsunuz.

Son beş yıldır dizilerde bir istikrar tutturan, kesintisiz oyunculuk yapabilen bir kadının hayatını yeniden sekteye vurdurmanın ne anlamı var?

Nurseli İdiz'i mesleksiz bırakıp, hakkında "neydi ne oldu" haberleri yapılan bir magazin figürü olmaya mahkum etmek de neyin kafası?

Açıkçası Nurseli İdiz'in "bu ülkede sette bile içki içen oyuncular var, bütün herkes bunları bilmiyor mu" sorusuna bende katılıyorum.

O setlerde neler neler yaşanıyor da işler devam ediyorken, Nurseli İdiz'in set dışında ki kızgınlıkları mı sorun oldu?

Krizsiz set yoktur.

İlla ki bir şey çıkar.

Oyuncudan, kamera arkası ekipten, çekim yapılan mekanın mahallesinden, değnekçisinden mutlaka çıkar.

Sete konulan yapım çalışanlarının, genel koordinatörlerin, uygulayıcı yapımcıların bir işi de zaten "kriz yönetmektir."

Gold Film ve ekibi, bir kez daha krizi yönetemediler.

Tıpkı Su Kutlu'da olduğu gibi Nurseli İdiz olayında da işlerine gelmedi ve kolayca kalemlerini kırdılar.

Şöyle bir bakıyorum da, Gold Film'de okul dizilerindeki sevmediği öğrencileri okuldan atmak için uğraşan "kötü yürekli Müdür" kıvamında bir tavır söz konusu.

Ve ne yazık ki bu hikayede, öğrencilerinin hakları savunan iyi yürekli bir öğretmen de yok.

********************************************************

Televizyon, sinema, yaşam, patiler, ilişkiler ve sokaktaki hayat üzerine diğer yazılarımı okumak istiyorsanız, http://www.bibaksana.com.tr adresli bloguma uğramayı unutmayın. :)

********************************************************

Bana ulaşabileceğiniz linkler:

Bibaksana: http://www.bibaksana.com.tr/

Bibaksana facebook sayfası: https://www.facebook.com/bibaksanablog

Bibaksana instagram sayfası: https://www.instagram.com/bibaksanablog/

Bibaksana Twitter sayfası: https://twitter.com/bibaksanablog

Bibaksana Google+ sayfası: https://plus.google.com/+BibaksanaTrblog

Bibaksana pinterest sayfası: https://tr.pinterest.com/bibaksanablog/

Bibaksana linkedln sayfası: https://www.linkedin.com/in/bibaksanablog/

Bibaksana tumblr sayfası: https://www.tumblr.com/blog/bibaksana

 
Toplam blog
: 172
: 1971
Kayıt tarihi
: 08.06.06
 
 

Okur, gezer, izler ve yazar...                 ..