Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mart '08

 
Kategori
Otomobil
 

Golf’ün tekerleği dama atılacak mı?

Golf’ün tekerleği dama atılacak mı?
 

Volkswagen Scirocco, 2009 da piyasaya sunulacak...


En kaliteli otomobilleri üretme ideasını başarıyla gerçekleştiren Volkswagen, yine yeni bir tasarımla çok konuşulacağa benziyor. Yıllardır gencin, yaşlının tutkusu olan Golf’ ü üreten Volkswagen, atmosferik spor serisine yeni bir otomobil kazandırıyor.

4 motor seçenekli atmosferik spor otomobil Scirocco, Cenevre Fuarının göz bebeği oldu. Doğrusunu söylemek gerekirse, ben Volkswagen’ in Golf’ ün üzerine spor otomobil üreteceğini pek düşünmüyordum. Tabii ki ileride atmosferik otomobillerin lideri olabileceği malûmdu. Ancak Golf’ ün her zaman birinciliğe oynayacağını düşünürdüm. Sonunda onun da miladı doluyor, sanırım. Neyse biz Scirocco’ ya gelelim…

Volkswagen TSI motor serisini Scirocco’ da da devam ettiriyor.1.4 TSI motora sahip seçeneği tam 122HP üretiyor. Ayrıca 160HP ve 200HP üreten TSI motor seçeneği de bulunan Scirocco, adeta uçmaya hazır. Scirocco’ nun tek dizel motoru 2.0 litrelik 140HP lik Common-Rail teknolojisi ile destekleniyor.

İç görünümü ise ‘uzay aracını’ andırıyor. Aslında oldukça sade konsolu olan Scirocco’ nun ileri teknoloji kullandığı ve kullanması gerektiği de malûm.

Oldukça çekici tasarıma sahip Scirocco, oldukça iddialı. Golf’ ün yerini almak istediği bir gerçek. Ancak bu isteğin hemen gerçekleşeceğini sanmıyorum. Çünkü Golf’ ün oldukça büyük bir kullanıcı ve taraftar kitlesi var. Özellikle Üniversite öğrencileri tarafından ilgi odağı haline gelen Golf, satış rekorları kırıyor. Ancak kardeşi Scirocco’ nun ona getireceklerini ve ondan götüreceklerini gösterecek olan yine, zaman.

Doğrusu, Scirocco’ nun yüksek motor hacmi ile gençlerin ilgi odağı haline gelmesini bekliyorum. Fiyat tahminin ise Golf’ den biraz yüksek. 50-60 Bin YTL’ den aşağıya Türkiye’ de satışa sunulacağını zannetmiyorum. Ancak aynı araç, Amerika Birleşik Devletlerinde 30 Bin Dolardan düşük bir fiyatla satışa sunulacak gibi. Tabii bu benim şahsi tahminim. Ancak çok güçlü bir tahmin.

Ancak makalemin sonuna yaklaşmışken belirtmek isterim ki, Scirocco’ nun dış tasarımına vuruldum. Aslına bakarsanız, bu muhteşem tasarımı Volkswagen’den beklerdim..

Farklı bir makalemde görüşmek üzere…

 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..