Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Fotoğraf
 

Gölge fotoğrafları

Gölge fotoğrafları
 

Fotoğraf makinesi hep elimde olduğu için benim hiç fotoğrafım olmadığını sanırlar. Oysa fotoğraf arşivimde binlerce fotoğrafım vardır, gölgemin fotoğrafları... Fotoğraf çektiğim yerlerde gölgemi görmüşsem mutlaka birkaç kare fotoğrafını çekerim. Bu dijital dönemde edindiğim bir alışkanlık değildir, film kullandığım zamanlarda da filme kıyıp gölge fotoğrafları çekerdim.

Yalnızca kendi gölgem değildir fotoğraflarımdaki, başkaları da vardır. Gölgelerin fotoğraflarını çekmek için izin almak da gerekmez. O gölgeler arasından kendimi ve bildiklerimi tanırım. Gölgeler sahibinin fotoğrafı değildir ama sahibinin izlerini taşır. Benim gölgem benim kadar kilolu görünmez ama benim gibi durur. Gölgelerimde fotoğraf makinasının izleri vardır, kendisi görünür, görünmezse de kollarım onun ellerimde olduğunu ele verir.

Her saatin gölgesi farklıdır. sabah erken veya akşama doğru gölgeler uzun boylu olur. O gölgelerde son zamanlarda kendini pek belli eden göbeğim de görünmez. Öğle vakti de gölge fotoğrafı çekilir, gölgeyi düşürecek bir yer buulunmuşsa.

Fotoğraflardaki kimi gölgeler istenmeden çekilmiştir ve o gölgeleri hiç sevmem. Güzelim fotoğrafları bozmuştur. Benim sevdiklerim istediğim yerde oluşmuş, isteyerek çektiğim gölgelerdir. Limandaki beton blokların üzerindekiler, suyun üzerinde yansıyanlar, karlı günde parlayan güneşin kar üzerine düşürdüğü gölgeler, kumların, çakılların, yosunların üzerindeki gölgeler başka başka görünür. Çatıların üzerinde, evlerin duvarındaki gölgeler oralarla bütünleşir.

Siz de kendinizin ve sevdiklerinizin gölgelerinin fotoğraflarını çekin, onları çok seveceksiniz.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..