Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ekim '06

 
Kategori
Kent Tarihi
 

Gölgesiyle yürüyen adam

Gölgesiyle yürüyen adam
 

İnebolu’nun ramazan davulcusunu, bizim mahallenin yıllardır çalan ramazan davulcusunu bugün güneşli bir havada gölgesiyle beraber yürürken görünce, bu gördüklerimi yazmam gerektiğini düşündüm.
Ankara’da duyduğum, hızla giden arabalardan çalınan, teneke sesine benzeyen adına davul denilen gürültüleri duyduktan sonra İnebolu’da çalınan davulun uzaktan da yakından da kulağa hoş gelen sesinin değerini daha iyi anladım. Ortaokul, lise çağlarımda İnebolu’dayken yine aynı davulcu çalardı. Sokaklarda yavaş adımlara yürür, davulunun tomağını her vurduğunda zevkle çaldığını anlardık. Evlerin önüne geldiğinde güzel manilerini söyler, bazen manilerin dizelerine tanıdık adlar katılırdı.

Hep uzaktan görmüştüm, davulunun sesini duymuştum, davul çalmadığı zamanlardaki mesleği olan ayakkabı boyacısı olarak rastlamıştım. Beş yıl önceydi bir bayram sabahı merdivenlerde davulunu çalıp manisini söylediğinde fotoğraflarını ve videosunu çekmiş ve sohbet etmiştik. O günkü konuşmada TRT spikerlerini aratmayan tok sesiyle ve İstanbul ağzıyla güzel Türkçe konuşan kültürlü bir davulcuyla karşılaştığımda şaşırmıştım. Heyamola ekibiyle İstanbul’a gittiğinde kendilerine gösterilen ilgiyi anlatmıştı. Çektiğim videoyu Internet’te İnebolu listeleriyle paylaşmıştım. Ertesi yıl kapıya geldiğinde, bu görüntüleri yurtdışında gören bir tanıdığının haber verdiğini söylemişti, sevindiği belli oluyordu.

Bu yıl bayramın ilk günü görmemiştim, ara sıra davulunun sesi geliyordu diğer sokaklardan. İkinci gün teyzeme bayramını kutlamaya gittiğimde evin önündeki yoldan geçerken gördüm ve balkondan fotoğraflarını çektim. Bütün ramazan boyunca hep karanlıklarda sokak lambalarının ışığında her adımında bir uzayan bir kısalan gölgesiyle dolaşmıştı. Bugün de çok güzel bir hava vardı ve davulcumuzun yine arkasında gölgesi vardı ve peşini hiç bırakmayan sadık köpeğiyle dolaşıyordu.

Davulcumuz İnebolu’nun korunması gereken değerlerinden biri. Bir bayram sabahı kapıda ahenksiz bir davul sesi ve kötü bir sesle maniler duyduğumuzda korunması gereken değerleri daha iyi anlayacağız...

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..