Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Ocak '13

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Gölhisar’da Kitap Fuarı

Gündemin gerisinde kalmamak için gayret etsenizde bazen olmuyor. Gündemin gerisinde kalabiliyorsunuz. Gölhisar ilçemiz, ilçe bürokrasinin gayretleriyle, birlik ve beraberlikleriyle kitap günleri ve kitaplarla buluşmanın mutluluğunu yaşadı.

Başkentimizin değerli Milli Eğitim Müdürü Sayın  Kamil Aydoğan Bey hem geldi, hem de hitap etti. Yazarlığından dolayı da kitaplarını imzaladı. Konuşmalarıylada ne kadar birikimli olduğunu gösterdi.

Sayın Ankara İl Milli Eğitim Müdürü Kamil Bey’in öğütleri manidardır. 1.)Her zaman bir dakikada olsa kitap okuyun 2.) Anne babanız ve bulunduğunuz ortama büyükleriniz  geldiğinde mutlaka saygı içinde ayağa kalkınız. 3.) Bir işe başlamadan önce  mutlaka işin  bitiş zamanını belirtin.

Kitap fuarının Gölhisar da açılmasına vesile olan İlçe Kaymakamı Sayın Kürşat Kırbıyık, Belediye Başakanı Sayın Veli Cantilav, İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Seyfullah  Karapınar’dır. Gölhisar halkı adına kendilerine can-ı gönülden teşekkür ederiz. Seyfullah Bey’in ilçemizde göreve başlamasıyla bu tür organizasyonlar start almış oldu.

Hakkını teslim etmemiz gereken Sayın Kaymakamızın yeri çok farklıdır. Eğitim öğretim alanındaki çalışamların içinde bizzat kendisi vardır. Sayın Kaymakam Bey’in  eğitim öğretime ne denli önem verdiğini Anadolu Sağlık Meslek Lisesinin yapımıyla ilgilenmesi yeterli olur bence. Başka delile gerek yok.

Burada Seyfullah Bey’in gayretli ,disiplinli, bizzat işin içinde olması çok önemlidir. Kendisiyle birlikte ülkemizin yanılmıyorsam 180 yeni ilçe milli eğitim müdürü atandı. Dört ay gibi bize göre kısa süreçte aktif olarak konferans , ilk defa Gölhisar tarihinde kitap fuarı açılmasına vesile oldu. İlkleri yaşattı.

Memleketimizin okuyan, araştıran ,kafa yoran ,kitapla dost olan insanlara ihtiyacı var. Önce kitap okumalıyız diyenler, kitapları  okursa muhatabında etkisini gösterir. Kitabı elinden bırakmayan ,düşüncesi okumak ,araştırmak olanlar başarının zirvesine çıkar.

Halk nazarında ilkler önemlidir. Fuar ve yapılan etkinliklerin takdir edilmesi gerektiğini insanlar biliyorlar. İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün yaptıkları milletimizde memnuniyet uyandırmıştır.Doğru davranışı herkes takdir eder.

Bu gün televizyonlarda saniyelere  ne kadar  para ödendiğini bilsek , kitap fuarı vesilesiyle ilçenin tanıtımı babından ne kadar büyük   iş  yapılmış olduğunun farkına varırdık.

Burdur ilinin nerede olduğunu soran komşu illerimizden insanlar tanıyorum. Burdur’luyum dediğimde aferdersiniz nerededir Burdur ? Diye sorulara muhatap olmuş biriyim. Siz organizasyonla ilçe olarak TRT  haber kanalında ilçeyi ve faaliyetinizi anlatıyorsyuunuz.Ulusal kanalda haber olmak bile başarıdır. İlçenin tanıtımıdır. İlçenin reklamıdır.

En önemlisi kitapla çocuklarımızı buluşturmadır. Okumayı sevmeyen , oku dediğinizde sıkılan öğrencilerden bazıları  fuarda ki kitaplardan almaları vesilesiyle kitap okumayı seven öğrencilere şahit oldum.

Kitapla öğrencilerin ,halkımızın , okuyucuların buluşması, konferanscının getirilmesi, semirnerlerin verilmesi büyük başarıdır.

İnsanlarımız ayağına kadar gelen fırsatların farkında olmalı ki, nimetlerden faydalansın.Yayınanevi veya fuara  katılan iş sahibi öğretmenlere haber göndererek hafıza kartlarına beava dökümanlar, testler, deneme sınavaları yükledi.

Test yönünden yardım isteyen öğretmenlerimiz gelsin kitap almış almamış önemli değil ,materyalleri paylaşalım dediler. Öğretmenlerimizden velilerden duyarlı olanlar elbette karşılık verdiler. Kazançlı çıktılar.

Bugüne kadar yapılan eğitim ve öğretimin başarıyı yükseltme gayretinin amacına ulaşıyor olduğunun bilinmesi gerekir. Öğretmenin sermayesi kitaplarıdır. Kitapla barışık olan öğretmenin ufku, idraki, olaylara yaklaşımı farklıdır.

Okumanın yaşı yoktur. Kitap en samimi dosttur. Dost arıyorsan, sır saklayacak, konuştuklarından pişman olmayacak cümleleri kitap okurken söyle zarar gelmez.

 Beşikten mezara kadar okumanın vurgulandığı kültürün mensupları olarak kitaplar pahalı bahanesine katılmıyorum.

Hatta çok büyük başarıymış gibi okul bitti, kitap yüzü açmadım diye gururla anlatanalarada ne diyelim? Okumak için merak olmalı. Sermayemizi arttırmanın yolu televizyon izlemek, tartışmak, derbileri konuşmak, hakem yorumları  yapmak değil, futbolcu transferleriyle ilgilenmek değildir.

Eğitimcilerin yegane sermayeleri alanlarında ve genel kultür sahalarında okudukarı ve okuyacakları kitaplardır. Okuyan insanın farkı kitapla barışık olmasıdır.

 Bilgilerede sahip olmanın yolu bellidir. Kitap okumak. Kitap almak. Göz nuru dökmek, düşünmelktir.Gölhisar ilçesind kitap okumayı teşvik noktasında düzenlenmiş olan “Kitap fuarında emeği geçenlere bir kez daha teşekkür ederiz.”Çalışmalrında başarılar dileriz.

 
Toplam blog
: 375
: 678
Kayıt tarihi
: 12.07.08
 
 

Mehmet Şener 1964 doğumluyum, Burdur-Gölhisar'da yaşıyorum. Doğum yerim Burdur/Atınyayla . Lisans..