Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Gönlüme Yazdım

Gönlüme Yazdım
 

görsel netten alıntı


Atatürk’ün ölümünden sonra 21 Kasım 1938 günü yabancı devletlerden gelenlerin de katıldığı çok büyük bir cenaze töreni ile Atatürk’ün cenazesi Ankara Etnografya Müzesi’ndeki geçici kabrine konuldu. Atatürk’ün ebedi mezarı Anıtkabir’in yapımına 1944 yılında başlandı. İnşaat aşaması oldukça uzun sürdü ve 1953 yılında tamamlanabildi. Ölümünden 15 yıl sonra 10 Kasım 1953’te Atatürk’ün cenazesi Ankara Etnografya Müzesi’nden alınarak törenle Anıtkabir’e getirildi ve toprağa verildi.

Anıtkabir’e defnedilirken Ankara Kız Lisesi olarak bizde katıldık gözyaşları içinde törende bulunduk. Yarın vefatının 79. Yılı nurlar içinde yatsın mekanı Cennet olsun. Aşağıda Atamız’a yazdığım şiirimi takdim ediyorum.

 

GÖNLÜME YAZDIM

Sevdanı gönlüme her yere yazdım,

İlkelerini beynime tek tek kazdım,

Çizdiğin yolda yılmadan yürüyeceğiz

İmkânsızlıkları tek tek aşacağız,

 

Adını hep saygıyla haykıracağız

Seni yüreklerimizde yaşatacağız

Vatanımıza gurur Milletimize ömür kattın

Ufkumuzsun Mustafa Kemalim.

 

Bayrağımızı, toprağımızı ülkemizi,

Sana borçluyuz özgür yaşamımızı

Vefasız, sevgisiz tüm hainlere inat

Aydınlık yolunda yılmadan yürüyeceğiz.

NAHİDE ÇELEBİ

(Hasrete Yolculuk kitabımdan)

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..