Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Mayıs '18

 
Kategori
Bayramlar
 

Gönlüme Yazdım

Gönlüme Yazdım
 

19 Mayıs 1919 Türkiye Cumhuriyeti’nin tarihindeki dönüm noktalarından biri olan Milli bayramlarımızdan biridir. Atatürk’ün Bandırma Vapuru ile Samsun’a ayak bastığı tarih olan 19 Mayıs aynı zamanda “Gençlik ve Spor Bayramı” olarak kutlanmaktadır ve bu bayramı Türk Gençliğine armağan etmiştir. Atatürk Millî Mücadele sıralarında Türk milletini ileri götürecek olanların ve köhnemiş fikirlere karşı gelecek olanların genç fikirler olduğunu görmüştü. Bu nedenle de “gençlik” kavramı Atatürk için ayrı bir önem taşımaktadır. Atatürk gençlerden sık sık bahsederken, yaş sınırı dışında fikri olarak gençliği yani, fikirde yeniliği ifade etmiştir. O’nun şu sözü çok anlamlıdır: “Genç fikirli demek, doğruyu gören ve anlayan gerçek fikirli demektir. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı Milletimize ve gençlerimize kutlu olsun. Aşağıda Atamıza yazdığım şiirimi sizlerle paylaşmak istedim.

 

GÖNLÜME YAZDIM

Sevdanı gönlüme, her yere yazdım,
İlkelerini beynime bir, bir kazıdım,
Çizdiğin yolda yılmadan yürüyeceğiz
İmkânsızlıkları tek tek aşacağız.

Adını hep saygıyla haykıracağız,
Seni yüreklerimizde yaşatacağız,
Vatanımıza gurur, milletimize ömür kattın,
Ufkumuzsun sen Mustafa Kemal'im...

Bayrağımızı, toprağımızı, ülkemizi,
Sana borçluyuz  özgür yaşamımızı,
Vefasız, sevgisizlere inat,
Aydınlık yolunda yılmadan yürüyeceğiz.

NAHİDE ÇELEBİ



 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..