Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Gönlümün sultanı

Gönlümün sultanı
 

Tanışıklığımız tam olarak ne zaman başladı bilmiyorum ama ben sensiz yapamıyorum. Her gün sabah, öğle, akşam seni göresim geliyor. Gerçi yaz mevsiminde dostluğumuz daha da pekişiyor ama kış mevsiminde bile olsak seni görmediğim zaman bir tarafım hep eksik, ağzımın tadı hep bozuk.

İlk görüldüğün yer Peru ve Meksika’ymış. Seninle ilk tanış olanlar ise Aztekler. Onların da vazgeçilmezleri miydin? Bilmiyorum.

Seni daha yakından tanımak için dün izini sürdüm internet ve kitaplardan.İçinde bolca A ve C vitaminleri, mineral tuzlar özellikle potasyum, kalsiyum, fosfor ve sodyum varmış. Yaşlanmayı yavaşlatıcı, kan basıncını düşürmeye yardımcıymışsın. Erkeklerin en derin mevzularına çözüm oluyormuşşun.

Acem diyarında sana “Guce Frengi” diyorlarmış. Latince adın ise “Solanum Lycopersicum"muş.

1492 yılında ecnebi diyarına gemilerle taşınmışın. Zehirli olduğunu düşünerek senden dört yüzyıl uzak durup, korkmuşlar. “Pomo d’amse”deyip seni sihir tokmağına benzetmişler. İlk bulunduğunda sarı türlerin olduğu için İtalyanların dilinde altın elma olmuşsun, Avrupalılar için ise aşk elması. Senden başka mahkeme kararıyla statüsünü değiştiren var mı? Bilinmez ama 1893 yılında mahkeme kararıyla statünü değiştirmişsin. Ulu hakanlarımız, hünkarlarımız seninle tanış olmadan göçüp gitmişler bu diyarlardan. Onların sofralarını şenlendirememişsin. Neler kaybettiklerini bilseler seni yasaklayanların” tiz kafası uçurula” diyerek kesin kafalarını uçururlardı.

Bizim memlekette 1900’lerin başında verimli Çukurova topraklarında Adana’lı bir çiftçinin tarlasında boy göstermişsin. İşte o gün, bugündür benim ve benim gibi birçok vatan evladının gönlünü fethetmiş bulunuyorsun.

Senin adınla anılan bir Ayşen Gruda var ünlülerden tanıdığım, bir de ben, kendimi senin güzelin seçiyorum. Bizim memlekette en çok Sarıcakaya’da yetişiyorsun.Her yıl festivalin yapılıyor bu diyarlarda.

Yeşil yaprakların, sarı çiçeğin, insanın eline bıraktığın eşsiz kokunla, kırmızı,yeşil, sarı meyvelerinle sofralarımızın baş tacı, gönlümüzün sultanısın sevgili domatesim.

 
Toplam blog
: 30
: 966
Kayıt tarihi
: 11.12.06
 
 

Bir nisan sabahı Eskişehirde doğmuşum. O nedenle bahar aylarını özellikle nisanı çok severim. Küçükk..