Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Ocak '08

 
Kategori
Şiir
 

Gönül Bahçemden

Gönül Bahçemden
 

Sevgi doludur gönlüm, tek aradığı huzur ve güven


Gün vardır her şey kendiliğinden oluşur / tam da istediğimiz gibi / gün vardır yazgımızı biz çizeriz deneyimlerimizle / gün vardır istediği gibi akar / istediği yöne doğru akar / ve biz sürükleniriz peşi sıra çaresiz. 3 Temmuz 2006' da yazdığım bu dizeleri bana hangi duygular söyletti pek hatırlamıyorum ama özü dönüp dolaşıp aynı yere çıkıyor. Tüm şiir ve yazılarımda bu motiflere sık sık yer veriyorum. Hayatı geldiği şekli ile kabullenip anlarda yaşamak, var olmanın tadına varmak..

Milliyet Blog' a beni yönelten daha çok şiirlerimi paylaşabilmekti. Beklemediğim bir anda bu şansı karşımda buldum. Pek tabi yazılarıma yine devam edeceğim; ama ben şiirle ve şiirlerimle yaşıyorum daha çok. Size değişik zaman ve mekanlarda yazdığım şiirlerimden bir demet sunuyorum. Bakalım beğenecek misiniz..?



Güneş açtığında

Ocakta çayın dumanı tütüyor
dışarıda yağmur sicim gibi
buğulu camlardan dışarı bakan
bir çift göz hüzünlerde
anılar ıslak anılar yorgun
damakta demli çayın tadı
anımsatır bir uzak mutlu anı
bir tebessüm belli belirsiz solgun yüzde
yetmez hasretliği gidermeye
parmaklar buğulu camı sıvazlar
caddeler ıslak dışarıda
umutlar bekler meçhul bir daveti
belki yağmur dindiğinde
belki güneş açtığında.

İzmir.27.05.2007





Gurur pişmanlığı

hadi şimdi fal baktır
gece gündüz
kağıt falı kahve falı
ne yapıyorum diye
geceleri yıldızlara sor
hala seni seviyormuyum diye
rüyalarına sok beni
yaşlı gözlerinle karşıla
bir öpücük kondur dudaklarıma
çılgın sevişmelerimizi hatırlatan
o çıplak dansını sergile yine
beni baştan çıkaran
keyfini çıkar bu gecenin
nasıl olsa şaşıracaksın
sabah uyandığında
kendi yalnızlığına..

İzmir, 13.07.200



Hatırlar mısın


Beyaz yakalı gömleğinin üzerine
siyah bir süveter giymiştin
saçlarını da topuz yapmıştın hani
hani yağmur yağıyordu o gün
camdan dışarı bakıp sıkılıyordun
bense hep seni gözlüyordum
ara sıra bana baktığında ise
önüme bakıyordum.
hiç akşam olmasın istiyordum
ortalığı seller götürse
ve sen bir yere gidemesen diye
dua ediyordum
hani yağmur yağıyordu o gün
sen camdan bakıyordun
arada sırada saçlarını çözüp
yine topluyordun
dudaklarının arasında da
bir kalem tutuyordun hani
ne kadar güzeldin
ve de ne komik
ben hep seni gözlüyordum
ara sıra bana baktığında
ben önüme bakıyordum
o gün hiç bitmesin istiyordum
bir ara çay içer misin diye sormuştum
başınla hayır dedin
yine saçlarınla oynuyordun hani
bir süre sonra
oh çok şükür yağmur dindi, güneş açıyor demiştin
ve gerçekten yağmur dinmiş güneş açmıştı
o gün hiç güneş açsın istememiştim
çantanı kavrayıp
koşar adım çıkarken
iyi akşamlar dediğinde
arkandan baka kalmıştım hani.

İzmir,28.06.2006





Kıskançlık

Seven herkesi kıskanıyorum.
sevilenleri de
mutlu olan herkesi kıskanıyorum
gülen biri sinirlendiriyor beni sebepsiz
ağlayan biri de öyle fakat onların suçu ne
seviyorsam ben ve sevilmiyorsam
ağlıyorsam..


(1977 Ankara)





Numaracı

hışşt uyanık mısın..
numara yapma işte
biliyorum ki uyanıksın.
gözlerini kapama numarası yapma bana.
sana söylüyorum hışşt
tamam tamam anlaşıldı
inadın inat yine
hadi seyret rüyalarını..

14.06.2006 İzmir




Pişmanlık

pişmanlığı yükledin omuzlarına
dönemiyorsun geriye şimdi
tutsaklığında gururun

İzmir.2006


Satılık rüyalar

satılık rüyalarım var
alırmısınız
kırmızı balonlu çocuk
parmağına takılı iple
balon peşinde koşan
mavi bisikletli küçük kız
küçücük ayaklarıyla
var gücüyle pedal çeviren
beyaz yelkenliler
masmavi gökyüzü altında
rüzgarla dans eden.
çiçekli balkondaki güzel kız
gözleri hep ufka takılı
sevdiğini özleyen
ben hep mutluluk rüyaları satarım
satılık rüyalarım var alır mısınız

İzmir, 14.05.2006



Sen kimsin

bir gün sarışınsın
bir gün esmer
bir gün kumral
söyle hangisi sensin
bir gün yeşil gözlerin
bir gün mavi
bir gün kara
söyle hangisi sensin
bir gün sandalet giyersin
bir gün topuklu
bir gün bot
bir gün pantalon giyersin
bir gün etek
bir gün şort
bilmem ki sen
bunların içinde misin
değilmisin
söyle Allah aşkına sen kimsin.

İzmir,16.06.2006



Sıska kemancı kız

Siyah uzun saçlarını
arkadan bir toka ile bağlamış
siyahlar giyen bu sıska kemancı kıza
aşık oldum.
Solgun yüzü ve donuk bakışlarıyla
hiç de sevimli değil ama az konuşuyor
ve çok güzel Mendelson çalıyor.

İzmir,12.06.2006,






 

 

 

 
Toplam blog
: 220
: 2018
Kayıt tarihi
: 02.07.06
 
 

Yazmak, ufkun da ötesine taşan engin bir serüven gibi gelir bana ve gençlik yıllarımdan bu yana v..