- Kategori
- İnternet
Google’da “Hadise”, “Düm tek tek” günleri bitti, “Eurovision” bir yıl tatilde…
Google Insights
Eurovision şarkı yarışmasının yapıldığı gün yayımladığım yazıda, Google Insights ile son zamanları incelediğimizde “Hadise”, “Eurovision”, “Düm tek tek” popülerliğinin zamanla değişimi grafiklerle anlatmıştım (1).
Bu yazıda bir eksik kalmıştı, değişimin son tepe noktası henüz oluşmamıştı. Mayıs ayının ilk tepe noktası Hadise’nin yeraldığı yarıfinalin ertesi günü 13 Mayıs’ta, ikinci ve en tepe noktası finalin ertesi günü 17 Mayıs’ta oluştu (2).
Bu beklenen bir durumdu: “Hadise’nin olduğu yarıfinalin yapıldığı 12 Mayıs’ın ertesi günü “peak” yaptıktan sonra düşüş başlıyor. Henüz gerçekleşmeyen 16 ve 17 Mayıs’larda daha yüksek popülarite olacak ve bu grafiğe yansıyacaktır.” (1)
Daha sonraki zamanlarda “Eurovision” için her yıl Mayıs ayınca yeni tepe noktaları oluşacak. “Hadise” yeni bir hadise yaratmadığı sürece yeni tepe noktaları bulamayacak. “Düm tek tek” içinse yeni tepe noktaları hiç olmayacak.
Google Insights’ın sunduğu bilgiler uzun yıllar geçtikten sonra belli dönemlerde toplumun ilgi alanlarını belirlemekte yararlı olacaktır.
Bu ve bundan önceki yazılarda örnek olarak “Hadise”, “Düm tek tek” ve “Eurovision” üçlemesini kullanmamın nedeni hem gözlem yapmak hem de Google Insights’tan aldığım verileri değerlendirme şansı olmasından kaynaklanıyordu.
(1) “Hadise”, “Eurovision”, “Düm tek tek” patlaması yine Google’dan geldi (16-5-2009): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=180345
(2) Google Insights: http://www.google.com/insights/search/
Ankara, 23 Mayıs 2009