Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Kasım '10

 
Kategori
İnternet
 

Google'da "Kendimi şanslı hissediyorum"

Google'da "Kendimi şanslı hissediyorum"
 

Google


Google arama motorunun arama barının hemen altında “Google’da ara” butonunun yanında bir de “Kendimi şanslı hissediyorum” butonu var. Tabi Google kullanıcılarının birçoğu aradığı kelimeyi ilgili yere girdikten sonra sağ el otomatik olarak “enter” a gidiyor ya da en kötü ihtimalle arama butonu tıklanıyordur.

Google’ın bu şirin ifadesiyle “kendini şanslı hissedenler” de var mı acaba? Bugüne kadar bu butona kaç kişi bastı ve gerçekten şanslı mıymışlar acaba? Merak ettim.

Bu butonun görevi esasında Google’ın sizi arama yapılan kelime ile ilgili ilk adrese direkt olarak yönlendirmesi. Yani şanslıysanız karşınıza çıkacak birçok adres arasında karar vermek zorunda kalmadan doğrudan ilk adrese yönlenir ve zaman kazanırsınız.

Google’da konuyu şöyle açıklıyor;

"Kendimi Şanslı HissediyorumTM" butonu, sizi otomatik olarak aradığınız sorguyla ilgili arama sonuçlarının ilk sayfasına götürür.

"Kendimi Şanslı Hissediyorum" butonu ile istediğiniz sayfaları aramak için daha az, incelemek içinse daha çok zaman ayırabilirsiniz”.

Pek kullanıldığını tahmin etmesem de herkesçe malum, belli başlı, adres listesinde ilk sırada çıkacağı kesin aramalar için gerçekten işlevsel görünüyor.

Bunun yanında butonun Google'a ciddi bir maliyeti de söz konusu imiş. Google'ın kuruculardan Sergey Brin katıldığı bir radyo programında, internet kullanıcılarının Google üzerinden yaptıkları aramalarda, "Şansımı Denemek İstiyorum" (I'm feeling lucky) butonunu yüzde birlik bir oranda kullandıklarını belirtmiş.

"Şansımı Denemek İstiyorum" butonuna tıklandığında, Google, kullanıcıyı direkt olarak ilk sırada yer alan arama sonucuna götürdüğü için bu yüzde birlik kesim, arama sonuçlarındaki reklamları görmüyor. Bu durum da şirkete yıllık tamı tamına 110 milyon dolara mal oluyormuş.

Google'ın, bu inanılmaz maliyete karşın butonda ısrarcı olması da enteresan.

Ne dersiniz?

Siz kendinizi şanslı hissediyor musunuz?

 
Toplam blog
: 290
: 2581
Kayıt tarihi
: 15.06.06
 
 

Kimya Yüksek Mühendisi. Sporsever ve edebiyat aşığı. Periyodik tablo, T cetvel..