Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Şubat '09

 
Kategori
İnternet
 

Google’da Die Welt’i Türkçe okuyun

Google’da Die Welt’i Türkçe okuyun
 

2007 Nisan ayında “Google’da Die Welt’i İngilizce okuyun” başlıklı bir yazı yazıp Google Translate’i anlatmıştım (1). Bugün “Google’da Die Welt’i Türkçe okuyun” başlığını atarken o yazının başlığından etkilendim.

O gün Google Translate’i anlatırken “Çevirileri edebi kalitede olmasını beklemeyenler için çok yararlı bir uygulama. Diller listesinde Türkçe’yi görmek için çok beklemeyiz umarım.” demiştim. Çok beklemeyiz derken aklımdan geçen en iyimser süre bir yıldan kısa değildi, 2 yıl olmadan Türkçe de Google’ın çeviri listesine girdi.

Bugün haberlerle birlikte “Nasıl çeviriyor?” tartışmaları da başladı. Çok komik çeviri hataları yayımlandı. Bu konuda ben de ilk izlenimlerimi aktarmak istiyorum. İngilizce’den Türkçe’ye yapılan çeviriyi çok kötü olarak değerlendirebiliriz. Türkçe’den İngilizce’ye çeviri ise yalnızca kötü. Yazım ve dil kurallarına göre yazılmış metinlerde daha iyi sonuç alınabiliyor.

Google’ın http://translate.google.com adresine girdiğimizde bir çeviri penceresi ve dil seçenekleri menüsü yeralıyor. Çeviri penceresine bir metin yazıp hangi dile çevrileceğini seçtiğimizde o metnin çevirisi yapılıyor.

Çeviri penceresine bir web sayfası adresi girdiğimizde o web sayfası seçtiğimiz dile çevriliyor ve orijinal sayfa formatında karşımızda geliyor. Metinler çeviriliyor ancak imajlar üzerindeki yazılar doğal olarak çevrilemiyor. Daha sonraki güncellemelerde imaj üzerindeki metinleri de çevrilmiş göreceğimize inanıyorum.

Google Translate’e Türkçe’nin eklenmesi ülkemiz ve dilimiz için çok önemli bir gelişmedir. Şu anda çevirilerin çok başarılı ve güvenilir olmaması, komik çeviriler yapması hiç önemli değildir. Sorunlar hiçbir zaman bitmeyecektir ancak bir süre sonra iyice azalacaktır.

Şimdi Internet daha çok Türkçe...

(1) Google’da Die Welt’i İngilizce okuyun (6-4-2007): http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=34391

Ankara, 2 Şubat 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..