Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ekim '16

 
Kategori
İnternet
 

Google’da reklam nasıl verilir?

Google’da reklam nasıl verilir?
 

Google reklam vermek


Google sizlerin de bildiği gibi dünyanın en geniş arama motorlarından bir tanesi ve tabi ki en çok kullanılanı. Google bu özelliği sayesin de para kazanmak da kolaylaşıyor. Çünkü Google’da size ait olan firmanızın ya da satış yapmak istediğiniz herhangi ürününüzün reklamını yapabiliyorsunuz. Üstelik Google’da reklam verme işlemi de oldukça basittir. Reklam verme işlemini merak edenler için şu şekil de sıralamamız mümkün olacaktır.

Google’da Reklam Verme İşleminin Oluşum Sırası

Öncelikle;

-          Kendi adına ait bir Gmail hesabınızın olması gerekmektedir. Eğer gmail hesabınızın yoksa ve açmayı bilmiyorsanız onu da şu şekilde tarif etmek mümkün olacaktır. Gmail hesabı açabilmeniz için Google ana sayfasına giriyoruz ve sağ üst köşede oturum aç butonuna tıklayarak önümüze kayıt butonu çıkıyor. Oradaki belirtilen işlemleri tamamladıktan sonra artık bir gmail hesabına sahip oluyoruz. Daha reklam verme işlemine kaldığımız yerden devam edebiliriz.

-          Gmail hesabınıza girmeniz ardından aynı linkten adwords sayfasına giriyoruz ve oturum aç linkine tıklayarak şifremizi giriyoruz. Benim böyle bir şifrem yok diyenler için şöyle bir dipnot düşmek mümkün olacaktır ki adwords şifreniz ile gmail şifreniz aynı olacaktır.

-          Bu işlemlerden sonra devam tuşuna bastığınız da adwords hesabınız oluşturuldu şeklin de sizlere bir ileti gelecektir. Daha sonra adwords hesabına giriş diye bir link çıkacaktır karşınıza ve buraya da giriş yaptığınız da reklam verme konusun da önünüz de bir engel kalmayacaktır.

-          Hesabınıza giriş yaptıktan sonra ilk reklamınızı vermeniz için açılan sayfa sizi yönergeler ile yönlendirecektir. Reklamınız için ilk önce kampanya adınızı belirlemeniz gerekmektedir. Daha sonra mutlaka haritadan bulunduğunuz bölgeyi seçmeniz gerekmektedir. Aksi takdir de bulunduğuz bölgeyi seçmeseniz reklamını tam anlamıyla gerçekleştirmiş sayılmasınız. Eğer siz bir tamir reklamı yapıyorsanız ve bunu sadece Bursa ili içerisinde gerçekleştiriyorsanız fakat bunu harita üzerinde belirtmemişseniz ve bu reklamı gören İstanbul’daki bir kişi bu reklama tıklarsa bu sizin reklam bütçenizi boşa harcadığınız anlamına gelmektedir. O yüzden mutlaka harita üzerinden bulunduğunuz bölgeyi seçmeniz gerekmektedir.

-          Reklam sayfanız da mutlaka bütçe kısmını da doldurmanız gerekmektedir. Sayfa fiyatlarının üstünde ya da altında olursanız bu konuda Google tarafından uyarılırsınız.

-          Reklamınızı yaparken mutlaka ürününüzle ilgili doğru kelimeleri seçmeniz gerekmektedir.

-          Son olarak ise karşınıza çıkan kaydet ve faturalandır sayfasını geç butonuna basarak geçiyorsunuz bir sonraki sayfada Türkiye şıkkını işaretliyorsunuz ve devam diyerek cep telefonu bilgileriniz, fatura bilgilerinizi bunları kaydettikten sonra ödeme işlemi olan kredi kartı ödeme seçenekleri karşınıza çıkıyor. İster otomatik ödeme olarak isterse elle ödeme yöntemini seçenekler arasından seçebiliyorsunuz. Bu şekilde Google’da reklam verme işleminin son aşamasını da gerçekleştirmiş oluyorsunuz.

Diğer ek sorularınızı Google reklam ajansı Eg Bilişim'e iletebilirsiniz. Yada bu sayfada bulunan facebook yorumlarını kullanabilirsiniz.

Neden Google’da Reklam Vermeliyim?

Sizlerin de kafasından bunun gibi bir soru işareti varsa eğer o soru işaretlerini şu şekilde dağıtmak mümkün olacaktır.

-          Google’da reklam verme sayesinde doğru hedef kitleyi bularak az maliyetli bir iş çıkarmış olacaksınız.

-          Bütün kontrol ağları sizin himayeniz altında olacaktır.

-          Tıklama başına düşen ücret ödeme işleminizi kendiniz belirleye bilirsiniz ve böylelikle tıklama başına ödeme gerçekleştirmiş olursunuz.

-          Farklı reklam seçenekleri ile de daha çok müşteri sahibi olabilirsiniz.

 

 
Toplam blog
: 4
: 211
Kayıt tarihi
: 12.11.15
 
 

Can Cankıran, Organiclick dijital pazarlama ajansının kurucusu ve dijital pazarlama stratejistidi..