Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Şubat '09

 
Kategori
İnternet
 

Google Earth 5.0 çıktı; Mars’ı gezdim, Okyanusa daldım

Google Earth 5.0 çıktı; Mars’ı gezdim, Okyanusa daldım
 

Google Earth 5.0; Gökyüzü


Google Earth'ün yeni sürümü çıktı, hemen indirdim. Yeryüzüne, gökyüzüne bir daldım pir daldım, iki sattir çıkamadım. Size de galaksiden bir sürü yıldız topladım, getirdim.

Nerelere girmedim ki? Okyanusların dibine daldım oradan doğru uzayın derinliklerine, sonra yeryüzüne ayak bastım, uçak smülatörü ile gezindim…

Mars’a bile gittim, kızıl gezegene. Çok kızıl olmamakla birlikte çamur rengi gibiydi…biraz ürktüm nedense, soğuk geldi bana. Belki de üzerinde insan olmayışından. Dünya yüzeyinde gezinirken insanların varlığını hissediyorsun.

Ama en etkiyeci olan galaksi idi…göktaşları, uzay gözlem merkezi, hatta gökyüzü eğitim merkezi bile var. Yıldızlar tutacak kadar yakındılar.

Google Earth’ün yeni sürümünü çözene kadar da bir saat geçti ama, daha da tam çözmüş sayılmam…oraya gir buraya çık, dağlar, tepeler, denizler derken bir ara kendimi Antartika’da bile buldum.

Google Earth ile nereyi nasıl gezeceğinizi anladıktan sonra inanılmaz keyifli bir yolculuk başlıyor. Hani “sandalyeli turistler” demiştik ya, işte aynen ondan.

Eyfel Kulesinin gerçeğini belki on kereden fazla gördüm ama yine de tepesine çıktım…sandalyemde otururken. Neler neler anımsamadım ki?

Anlatmakla bitmez. Google Earth 5.0 da yok yok. 80 günde devr-i alem gibi dünyayı yeniden gezebilir, galaksiyi, Marsı, okyanusu keşfedebilir miyim ki? Neden olmasın…Azmettim!

Dünyanın pek çok yerini gerçek olarak görme imkanım olmuştu. Ama Google Earth ile gezinirken yine de hecanlanıyorum. “Hayvanları izleyin” diye bir bölüm var. Cape Town’da ki penguenleri tekrar görürüm sandım ama bulamadım, bakarsınız bulurum, biraz daha gezinmesini öğreneyim de.

Gün ışığı özelliği var, görmek istediğiniz yerin gece ve gündüz görüntüsüne ulaşabiliyorsunuz. Boğaz Köprüsü gece çok hoş görünüyordu. Altından roro gemisi bile geçiyordu.

3 boyutlu animasyon görüntü teknolojisi sayesinde dünyanın ünlü turistik merkezlerini, yapılarını izleme olanağı buluyorsunuz.

Biraz da tanıtım ve teknik bilgi…Google Earth 5.0 ana sayfasındaki tanıtım ve ipuçlarından;

Google Earth 5.0'teki (beta) Yenilikler

Çevrenizin zaman içinde nasıl değiştiğini merak ettiyseniz, Google Earth size geçmişe erişme olanağı sunuyor. Geçmiş tarihlerdeki şekillenmeleri izleyebiliyorsunuz. Yerleşimlerdeki genişlemeyi, eriyen buzulları, kıyılardaki erozyonu farketme olanağınız var.

Okyanus katmanında, deniz tabanına inebilir, BBC ve National Geographic gibi ortakların içeriklerini görüntüleyebilir ve Titanik gibi 3B gemi enkazlarını keşfedebilirsiniz. Yüzeyin altına dalarak okyanusun en derin bölümü olan Mariana Çukuru'nu ziyaret edebilirsiniz.

Yer işaretlerini bir adım öteye taşıyın ve Google Earth'te serbest biçimli bir tur kaydedin. Tur özelliğini etkinleştirmeniz, Kaydet'e basmanız ve dünyayı seyretmeniz yeterli olacaktır. Yolculuğu kişiselleştirmek için ses kaydı veya anlatım bile ekleyebilirsiniz.

Sonuç olarak; Google Earth ile pasaportsuz olarak dünyayı gezin, galaksiye ulaşın, Mars’ı izleyin, yıldızlara el sallayın sonra dalın okyanusun derinliklerine…hepsi de oturduğunuz yerden.

Ben şimdi şu Mariana Çukuru'na gidiyorum. Kaybolursam haberiniz olsun.

Google Earth 5.0…buradan indirebilirsiniz.

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..