- Kategori
- İnternet
Google Radyo’ya da bulaşıyor
Google’ı bilmeyen, kullanmayan kalmadı artık. İlk çıktığında isminden nasıl rahatsız olduğumu ve hatırlamakta zorlandığımı hiç unutmuyorum. Özellikle google son birkaç aydır birçok uygulamayı hayata geçirdi. Bazılarını sayarsak hayallerinizi 3 boyutlu hayata geçirebileceğiniz sketchup serisi, Google spreadsheets ile Excel kullanımını web’e taşımak (şimdilik herkesi kabul etmiyorlar) ve hatta çok yakında hayata geçireceği (kimseye söylemeyin:) Word servisi ile Goffice 1.0 konseptini yaygınlaştırıp Microsoft’a rakip olacakmışcasına bir hava estiriyor.
AdWords ise Google’ın bilinen reklam programının adı. Google bugüne kadar gerçekten çok güçlü bir şekilde bu reklam uygulamsına yüklenmedi ve çok büyük başarılar da elde etmedi.
Google şimdi bunun acısını çıkarmayı planlıyor: hedefe odaklı araba radyolarından reklamlar.
ZDNet Micro Markets Blog’una Google CEO’su Eric Schmidt’in verdiği demeçte kendisinin bu tip reklam uygulamaları ile çok ilgilendiğini ve özel kişilere özel reklamların başarılı olacağına inancını dile getirmektedir. Nasıl olacağı konusunda ise bir ipucu veriyor: GPS ile lokasyon bazlı hedefe yönelik kişiselleştirilmiş reklamların araba radyolarından verilmesi. Ve bunun etkin ve ucuz bir yöntemde olduğunu belirtiyor. Bu yılın Ocak ayında Google’ın aldığı dMark Broadcasting bu işin altyapısını oluşturacak. dMark otomatik bir platform aracılığı ile hedefe yönelik radyo reklamlarının hazırlanmasını sağlıyor. Zaten Google dMark’ı aldıktan sonra AdWords birimi ile birleştirmişti.
Bu reklamlar nasıl olacak. Size bir örnek:
"Mehmet. Acıktın degil mi? Hemen sola dön. 200 mt ileride nefis yemekleri ile Sofra seni bekliyor."
Savaş Şakar - Dr Internet