Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Nisan '13

     
    Kategori
    İnternet
     

    Google reklamları verenler bahtsız bedevi mi?

    Tüm okurlara selam olsun,

    Bir işletme ortağı olarak, yaptığınız işi kitlelere duyurmanın ne denli zor olduğunu uzun uzun anlatmaya gerek duymuyorum.

    İşinizi anlatmanın en doğru yolu reklam vermekten geçer, ancak günümüzde kitle iletişim araçlarında reklam yayınlatmak, bütçe açısından Mikro ve Küçük ölçekli işletmeler için astronomik boyutlardadır. Doğru mecralardan hedef kitleye ulaşılıp ulaşılmadığı ise her zaman soru işaretidir. Bu belirsizlik ortamı, işletmeleri bütçelerini kendilerinin belirleyebildiği, nokta atışı reklam yapabildikleri Google Reklamları'na   yöneltmektedir. Mikro ve Küçük işletmeler, herkesçe kullanılan Google Arama Motorunda, sektörü ile ilgili anahtar kelimeleri seçerek ve Google'ın o anahtar kelimeler için belirlediği Tıklama Başına Maliyet (TBM)'lere katlanarak günlük belirli bütçelerle reklamlarını yapmaya çalışmaktadır. Bu uğraşı kendi verebileceği gibi piyasada bulunan sertifikalı Google Reklam şirketleri ile de çalışmak tercih edilebilir. Kurulum ücreti adı altında 100 TL civarı bir bedel ve aylık belirlediğimiz Google Reklam bütçesi + KDV bedelle, bahsettiğim firmalardan hizmet alınabilmektedir. Bu firmalar sizin için daha efektif bir reklam planı yapabilirler. 

    Düşünceme göre Google Reklamları, büyük reklam bütçeleri olmayan işletmeler için paha biçilmez bir hizmettir. Şimdi gelelim madalyonun ön yüzüne..

    Örnek verelim; Saat satan bir işletmesiniz ve Google Reklamları için ayırdığınız günlük TBM bütçeniz 30 TL diyelim, ve seçtiğiniz anahtar kelime "düdüklü saat" olsun ve TBM maliyeti ise 3 TL olsun.

    Google görüntülemeye para almıyor. Yani potansiyel müşteriniz Google arama motoruna "düdüklü saat" yazdığında eğer reklamınız ilk sıralarda pembe zeminli alanda veya sağ tarafta reklamlarda görüntülenirse para ödemezsiniz. Ancak müşteri linke tıklayıp web sitenize girerse o zaman TBM 3 TL hesabınızdan düşer. Bu hesaptan yola çıkarsak o gün 10 potansiyel müşteriniz tıklarsa günlük bütçeniz uçar gider.

    Şimdi gelelim madalyonun arka yüzüne...

    Ben de işletme sahibi olarak bu Reklamlardan istifade etmeye çalışıyorum. Çevremde yine bu hizmetlerden fayda sağlamaya çalışan eşim, dostum, arkadaşlarım var. Hepsinin ortak düşüncesini buradan açıklıyorum ve bunun aksini ispat kanıtlayabilecek varsa lütfen yorumlarınızı esirgemeyin. 

    Bir gün bir arkadaşımla bu konular üzerine bilgi alışverişi yaparken, 

    "Ya abi biliyor musun? Günlük 30 ila 50 TL bütçe ayırıyorum, akşama kadar tükeniyor ama bir telefon çalmıyor. Sanırım rakiplerimin reklamlarıma tıklayarak bütçemi bitirdiğini düşünüyorum." dedi.

    Şaşkınlıkla, böyle bir şey olamayacağını bu konuyu hizmet aldığım firmaya soracağımı, Google'ın mutlaka bir önlemi olduğunu söyleyerek, tüm iyimserliğimle yanından ayrıldım. Ertesi sabah firmayı aradım ve soruya tatmin edici bir cevap alamadım.

    Geçen gün yine bir şirket sahibi arkadaşımla sohbet ederken bu konu açıldı. Kendisine düşüncesini sordum, bir dokundum bin ah işittim. O da önceki arkadaşımla hemen hemen aynı şeyleri söyledi ve her sabah 9'dan 10'a kadar içeride çalışan nekadar adam varsa sabah kahvelerini yudumlarken rakip firmaların reklamlarına tıklayıp bütçelerini ellerinden geldiğince tüketmeye and içtiklerini geçen sene sadece Google reklamlarına boşu boşuna 30.000 TL para ödediğini söyledi. 

    Bunu da duyunca Google'ın gerçekten bu durum için kayda değer bir önlemi olmadığını ve rekabette belden aşağı darbelerin mübah olduğu, sektörlerimizin birlik olacağına, birbirlerini baltalarken Google'ın çok güzel para kazandığına gerçekten kanaat getirdim.

    Eğer bu bir işletmeler arası savaş ise Google'ın yaptığı SİLAH TÜCCARLIĞI değil de ne?

    Yazımı sonuna kadar okuduğunuz için teşekkür ederim.

     
    Toplam blog
    : 1
    : 141
    Kayıt tarihi
    : 04.04.13
     
     

    1979 doğumluyum Ankara Bilkent Üniversitesi mezunuyum. Orta ölçekli bir şirketin yönetici ortağıy..