Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '10

 
Kategori
Teknoloji
 

Google sen ne yaptın abi?

Google sen ne yaptın abi?
 

Google Dünyası...


Küçükken arama motoru olarak kullandığım Google abi şimdi ne olarak çıkıyor karşımıza sizce? Hadi arama motorundan sonra mail sistemlerine de el attı. Eyvallah. Sağolsun ki kurtardı bizi mail problemlerimizden. Sonrasında onlarca servis geliştirdi; Adsense, Adwords, Documents, Translate vs. Ve sonrasında mobil işletim sistemine de el attı. O zaman bile birkaç yazı yazmıştım bloglarda, ‘kalkabilecek mi bu işin içinden?’ diye… Açıkçası bu konuda daha çok yol alması gerekiyor ki şuanda benim konum bu değil! Sonra Windows’a bir de PC üzerine rakip olmaya kalkıyor, ki çalışmaları hızla devam ediyor Chrome işletim sisteminin…

Şimdi ne yaptı? Google abi(ki bazen amca desek de o kadar yaşlı değil aslında) Google Talk ile başladığı serüveni hatırladı ve hızlı bir şekilde telekomünasyon işine giriyor! Nasıl mı? Popüler akıllı telefonlarda(ki aslında akıllı olması gereken telefon değil kullanandır) kullanılmak üzere çok uygun fiyatlarla konuşturan, ücretsiz SMS gönderebilen bu servis ile Windows Mobile ve Symbian işletim sistemi olan telefonlar ve bir de Iphone’lardan m.google.com/voice adresine girmemiz yeterli olacak. Android ve Blackberry içinse uygulamayı programına indirmemiz yine yeterli olacak.

Google Türkiye’den konuyla ilgili bir açıklamanın gelmediğini gördüğümde hem üzülüp hayal kırıklığına uğrasam da, yakında tüm dünyayı kapsayacak sistemin Türkiye gibi ileri teknoloji potansiyelli bir ülkeye gelmemesi mümkünatlar listesine dahi giremez! J

Nereden nereye?’ gibi bir ifade kullanmayacağım şimdilik Google için, bundan da Google’a özel makalemde bahsetmek istiyorum.

Yurt dışında operatör pazarı büyük olsa da Türkiye’deki kadar büyük rekabet göremiyorum ben. Mesela Polonya’da Orange var(Avrupa ülkelerinin çoğunda olduğu gibi) ve eğer bu operatöre geçmek istiyorsanız gidiyorsunuz bayii’ye kayıt oluyorsunuz. Eğer faturalı ise oturuyorlar anlatıyorlar biraz, ciddi ciddi. Eğer kredili(kontörlü) sistem alacaksanız oturmaya da gerek yok, bikaç lira ile numaraya sahip oluyorsunuz zaten. Ama Türkiye öyle değil! Her ne kadar Turkcell 33 milyonluk abonesiyle(en son öyle hatırlıyorum) Türkiye’de lider GSM operatörü konumunu korusa da, Vodafone ve Avea’nın da büyük kullanıcı kitlesi var. Ve Google Voice sisteminin Türkiye’ye gelmesi ile rekabet çok kızışacak, emin olun! Bu sistem için Internet bağlantısı gerekli evet. Ama hem Türkiye’de Wi-Fi noktalarının TTNET ve diğer şirketler sayesinde artması hem de 3G ve GPRS gibi alternatiflerin olması bu servisin sağlıklı bir şekilde kullanabilme ihtimalini artırıyor. Tabii ki Avrupa ve Amerika’da da bir kırılma noktası olacaktır ve özellikle Amerika’da Google hayranları bu servisi test niyetiyle kullanmaya başlayacak ve muhtemelen de vazgeçemeyecektir, lakin yine de Türkiye’deki gibi bir rekabet ortamının olacağını sanmıyorum… Avrupa’yı silip süpüren ve şirketleri bir bir satın alan İngiliz GSM operatörü devi Vodafone da olmasaydı bu paragrafta Avrupa’dan hiç bahsetmezdim emin olun! Ki aldığım bir duyumla Vodafone önümüzdeki sene bir operatör daha satın alıyormuş. Ama kesinleşmeden kaleme dökmek istemiyorum… Sözün özü, Google Türkiye’den gelecek açıklamayı bekliyordur şuan Türkiye’deki GSM operatörleri, emin olun! J

Kısacası ve açıkçası Google’ın Google Talk ile sadece bilgisayar dünyasında kalacağını ve orada ölümünü bekleyeceğini düşünmesem de böyle bir servisi de yakın zamanda beklemiyordum. Çünkü aynı zamanda biliyorsunuz işletim sistemleri ile bambaşka bir dünyaya girdi Google abi… Ama yine tekrar tekrar anlıyor ve kavrıyoruz ki, Google Abi ahtapot misali yaşıyor hayatımızda. J Bir kolu ile işletim sistemi, diğer kollarıyla yeni projeler…

Son olarak hayırlı olsun diyor ve her ne kadar Türkiye’de yaşamasam da, Google Türkiye’ye selamlar gönderiyor ve daha aktif olmasını istirham ediyorum…

Bir konuyla ilgili ayrıntılı bilgiler: http://www.google.com/mobile/voice/
Videolu ayrıntı: http://www.youtube.com/watch?v=MkN-YBYCcG0

Tekrar görüşmek üzere...

Not: Bu yazı aynı zamanda Said MURAT'ın resmi web sitesinde de yayınlanmaktadır.

*
Said MURAT
Developer

 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..