Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '09

 
Kategori
İnternet
 

Googlede zirveye oynamak -3-

Googlede zirveye oynamak -3-
 

GSiteCrawler: Karışık olmayan bir arayüze ve zengin fonksiyonlara sahip GSiteCrawler ile Sitemap dosyası oluşturabilirsiniz. Sitenizin FTP bilgilerini programa girerek oluşturduğunuz Sitemap'i doğrudan internete yükleyebiliyorsunuz. Bu fonksiyon, Sitemap'ini sık güncelleyenlerin çok işine yarıyor. Sitemap'i hazırlamak için GSiteCrawler'ı çalıştırıp sol alt köşesinde "Add" düğmesine tıklayarak yeni bir proje oluşturabilirsiniz. Karşınıza gelen ekrana sitenizin adresini girdikten sonra ileri düğmesine tıklayın ve diğer ayarları değiştirmeden işlemi bitirin. İşlem bittiğinde GSiteCrawler hazırladığınız sitenize bağlanarak içerdiği sayfaları inceleyecek ve listeleyecektir.

Programın görevini tamamlama süresi sitenizde bulunan sayfaların sayısına göre değişiklik gösterir. Fakat sitenizde geniş kapsamlı bir forum bulunuyorsa tamamlanması saatlerce sürebilir. GSiteCrawler sitenizdeki işini bitirdiğinde son olarak, programın ana penceresindeki "Generate" düğmesine tıklayarak Sitemap.XML dosyası oluşturmak. Program belirtilen konuma Sitemap.XML, Sitemap.xml.GZ ve GSS.XSL isimleriyle üç adet dosya oluşturur. Bu üç dosyayı sitenizin kök dizinine yüklemeniz çok önemli. Dosyaları sitenize ekledikten sonra Google Webmaster Tools'tan "Add a Site Map"e tıklayarak Sitemap.XML dosyanızı Google'a tanıtabilirsiniz. Webmaster Tools'a girdiğinizde Sitemaps sekmesine tıklayarak site haritanızı hangi tarihte yüklediğinizi, en son ne zaman Google tarafından indirildiğini ve haritayla ilgili herhangi bir problem olup olmadığını görebilirsiniz. Yeni sayfalar ekledikçe GSiteCrawler'ı kullanarak Sitemap'inizi güncellemeniz yararınıza olur. İstediğiniz zaman yine Google Webmaster Tools'u kullanarak istediğiniz Sitemap'leri silebilirsiniz. Aynı Google hesabına birden fazla web sitenizi kayıt edebilir ve ayrı ayrı Sitemap'ler tanımlayabilirsiniz.

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) - Search Engine Optimizer": İnternet sitelerini arama motorlarına tanıtma hizmeti veren (ya da bunu iddia eden) şirketler her yerde karşımıza çıkar. SEO'ların (Search Engine Optimizer) verdikleri hizmet, sitenizin arama motorları tarafından daha sağlıklı indekslenmesini sağlamak. "Google'da ilk siz çıkın!", "Google'da ilk sayfa garanti!", "Google'da birinci olmak ister misiniz?" gibi iddialı ifadelerle potansiyel müşterileri olan web sitesi sahiplerini kendilerine çekmeye çalışıyorlar. Ama yaptıkları reklamlar işin bir adım ötesinden bahsediyor. Daha sağlıklı indekslenen bir site doğal olarak arama sonuçlarında daha çok ziyaretçinin karşısına çıkacak olsa da, sitenizin SEO'lar yardımıyla Google aramalarında ilk sırayı almasının ya da ilk sayfada görüntülenmesinin hiçbir şekilde garantisi yok. Burada Google'ın SEO'lara olan tutumundan da biraz bahsedelim. Google, SEO kavramına karşı olmadığı gibi, bu iş kolunu açıkça desteklemiyor ve işini doğru yapmayan SEO'lara karşı site sahiplerini her zaman uyarıyor.

Sahte SEO’lara Dikkat! İnternet sitenizi Google'da ilk sıralarda çıkarmayı vaat eden SEO'lar bu iş için ücretler talep ediyor. Bazıları tek seferde ödeyeceğiniz 300 TL ile bu işi çözeceğini iddia ederken, bazıları da sitenizin Google'da sürekli yüksek sıralarda kalması için aylık ücretler talep eder. Fakat ilk sırayı almanın, ilk sayfada bulunmanın hiçbir garantisi yok.
Yapılacak işin açıklamasında sitenizin yüzbin arama motoruna kaydedileceği, Google, Lycos ve Yahoo gibi önemli arama motorlarına kayıt başvurusu yapılacağı, sitenizdeki hataların size bildirileceği ve bir gün içinde arama sonuçlarındaki ilk sayfada görüneceği anlatılır. Burada geçen "Yüzbin arama motoruna kayıt" abartısını hiç üzerinde durmadan bir kenara bırakıyoruz. İkinci olarak Google ve Yahoo gibi büyük arama motorlarına sitenizi zaten ücretsiz olarak siz kendiniz kaydedebiliyorsunuz. Google için http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl, Yahoo için https://siteexplorer.search..yahoo.com/submit (Yahoo hesabınızla oturum açmanız gerekecek) adreslerini kullanabilirsiniz. Üçüncü ifadeye geldiğimizde Google'ın ücretsiz bir hizmeti olan Google Webmaster Tools'un SEO'lar tarafından bizlere pazarlandığını görüyoruz. www.google.com/webmasters adresinde Gmail hesabınızla oturum açtıktan sonra Google Webmaster Tools'u ücretsiz olarak zaten kullanabiliyoruz. Webmaster Tools hata bildirimlerini zaten sağlıyor.
Son ifade işin en can alıcı noktası. SEO'nun site sahiplerine vaat ettiği "Google'da istediğiniz anahtar kelimeler ile en geç bir gün içinde birinci sayfada çıkma imkanı" herkesin tanıdığı Google Adwords'ten başka bir şey değil. Yani kısaca Google'a reklam vermek! Ayrıca bu yöntem de sitenizin arama sonuçlarında değil, sonuçların gösterildiği pencerenin sağ tarafındaki reklam alanında görüntüleniyor. SEO'nun bahsettiği "bir günde ilk sayfada yer almak" ifadesi ise doğru. http://adwords.google/ .com adresine girerek ufak bir bütçe ile reklamınızı hazırlayabilir ve yayına sokabilirsiniz. Reklamlarınız tahminen bir gün sonra seçtiğiniz anahtar kelimelerden biri arandığında sayfanın sağ üst tarafında zaten görüntülenir. Kısacası bu örnekte SEO'nun belirli bir aylık ücret karşılığında vaat ettiği şeylerin tümünü ücretsiz olarak ya da çok daha düşük ücretler ödeyerek kendiniz yapabiliyorsunuz.

Google Adwords: Google aramalarında (sayfanın reklam bölümü dahi olsa) en kısa sürede yer almanın yolu Google'ın Adwords isimli reklam servisini kullanmak. SEO'ların "Bir gün içinde Google'da ilk sayfa garantisi" ifadesiyle yaptıkları pazarlama da Adwords'e dayanıyor. Google'ın arama sonuçlarında yer almayan bir sitenin bir gün içinde ilk sayfaya yerleşmesi teorik olarak mümkün değil. Ki, Adwords çok hızlı sonuç veren bir etken. Kredi kartınızla açabileceğiniz bir hesapla 10 dakika içinde bir reklam kampanyası oluşturup yayınlamaya başlayabilirsiniz. Tanımlarken reklamınızın hangi ülke ya da şehirde gösterileceğini belirliyor ve bütçe limitini kendiniz ayarlıyorsunuz. Ayırdığınız bütçe arttıkça reklamların görüntülenme sıklığı da yükselir. Google ziyaretçilerinden biri sitenizin reklamına tıkladığında borcunuza yaklaşık olarak 3 kuruş eklenir. Reklam kampanyanızın anahtar kelimelerini düzenlemek ve aynı bütçeye dahil olan alternatif reklam hazırlamak da oldukça basit.

Dinamik Mimarideki Siteler Artık Sorunsuz İndeksleniyor: Günümüzde çoğu site dinamik mimari ile oluşturulur. Çok sayıda sabit sayfa yerine site içinde dinamik olarak oluşturulan sayfalar kullanmak, içerik yönetimi daha kolay olduğu için tercih ediliyor. Ama dinamik site yapısı arama motorları açısından çok avantajlı değil. Google yakın zamana kadar indekslemede problem yaşanmasını istemeyen webmaster'lara site yapısında URL'lerinde "&id=" parametresi bulunan sayfalar kullanmamalarını tavsiye ediyor ve bu tip sayfaların indekste yer almayacağını söylüyordu. Fakat Google Webmaster Central Blog'unda yayınlanan bir haberle "&id=" parametresi ile ilgili bu problemin ortadan kalktığını açıkladı. Fakat sitenizin çok sayıda dinamik URL içermesi arama motorlarıyla dost bir siteye sahip olmak adına pekte olumlu sayılmaz. Google yetkilileri çok sayıda parametrenin bulunduğu URL'ler yerine kullanıcı dostu URL'ler oluşturmanın avantajlı olduğunu belirtiyor.

Arama Motoru Spammer’ı: Sitenizi arama motorlarıyla dost hale getirmek için bir SEO ile anlaştığınızda, SEO'nun gerekli işlemleri yapabilmesi için tüm verilerinizi ve kaynak kodlarınızı ona emanet ediyorsunuz. Bu yüzden SEO ya da webmaster tam anlamıyla güvenilir olmalı. Sitenizi arama motorlarında üst sıralara taşımak için yola çıkan biri, istenenin aksine Google tarafından arama motoru spammer'ı olarak işaretlenmenize ve aramalarda sayfalarca geriye düşmenize neden olabilir. Hatta Google sitenizi sistemden tamamen çıkartabiliyor. Mesela web sayfanızın kodlarına sıkça aranan kelimeleri defalarca ekleyip manipülasyon yapmaya çalışmak, arama motoru spammer'ı olarak işaretlenmeniz için oldukça yeterli bir neden.

Olan bitene bir de Google'ın tarafından bakılmalı. Google günümüzde dünyanın en önemli arama motoru konumunda ve arama sonuçlarının sağlığını korumak onun için çok önemli bir etken. Şirketin arama konusunda yakaladığı başarı, üstün teknik altyapısının yanında yıllardır süren dürüst çalışma mantığı. Bu yüzden de arama sonuçlarını manipüle etme girişimlerine karşı oldukça sert bir tutum izliyor.
<ı>
Bu üç bölümlük yazıda pcworld.com.tr kaynak olarak kullanılmıştır.

 
Toplam blog
: 91
: 3105
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Yıllardır yazmadım... Şimdi yine devam.. Haftanın belirli günleri... Çünkü eskisi kadar vaktim yo..