Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ocak '09

 
Kategori
Sinema
 

GORA iyiydi de...

GORA iyiydi de...
 

Uzun zaman oldu şöyle bir sinema koltuğuna kurulup bir film izlemeyeli diye düşünüyordum ve "Yahu şu AROG filmi ile ilgili bir sürü yorum okudun, birde sen git bakalım şu filme de gerçekten nedir bu filmin haleti ruhiyesi" dedim ve hazır film fix 5 ytl indirimli fiyatla gösteriliyorken, seansı da tam uyan bir sinemaya daldım. Bir taraftan da psikolojik olarak gülme moduna girmişim farkında olmadan; "Çok kaptırmamalı insan komik sahnelere gülerken, kahkaha atıp insanları da rahatsız etmemeli" felan filan gibi iç söylemlerle de kendimi tembihliyorum. Sonra çok gülmek karın zarlarında bazı sorunlarda açabilir de diyorum ekleyerek.

Deriken efendim film başlıyor; ilk devresinde koltukta ağırlaşıyor bedenim sıkıntıdan "Dur be diyorum daha bunun ikinci devresi var" gülmeden gitmek istememek gibi bir saplantıya girmişim ki hiç sormayın. Arada bir sahneye giren Dinazorları görünce; "Vay be, bizim filmlerde de trilyonluk teknolojiler kullanılıyor artık" diyerek bir övünme hissine kapılıyorum, sonra yine "Yahu bu komedi niyetine çekilmemiş galiba, belki toplumsal mesajları vardır, hani Cem Yılmaz' a hep derler ya toplumsal mesaj vermiyorsun diye, adam da besbelli artık mesaj vermek istiyordur herhalde" diyerek başladım bu kez de filmde toplumsal mesaj aramaya. Yok arkadaş, öyle bir mesaj felanda yok.
"Hadi istermisin bu filmin sonuda Issız adam filmi gibi acıklı olsun, ağlatsın" diye sonunu bekledim sonunda da hani vardır ya eski Türk filmlerinde herkesin mutlu olduğu son sahneler, işte öyle bitti gitti film.

Cem Yılmaz, espirilerini hep çok zekice bulduğum, sahne performansı ile komedi kavramını Türkiye' de bir kaç adım ileri götürmüş önemli bir sanatçımızdır fakat özellikle bu filminde bir çok klişeler filme çok yapıştırılmış, iyi denebilecek sahneler dahi o klişe sahnelerle yok olup gitmiş. Örneğin" Yalan yalan" gibi eski Türk filmi repliğinin bu kadar kullanılması dahi filmden kopmanıza yetiyor gibi. Sanki GORA' da kalmalıydı bu iş, harfler değiştirilip benzeri bir film yaratılmaya çalışılmamalıydı gibi bir durum var ortada. İstermisiniz GORA, AROG derken harfler biraz daha değiştirilip ROGA, OGAR, AGOR gibi şeylerle seri sürdürülsün. Neyse biz bir sıradan seyirci olarak eleştirimizi yapmış olalım da. Saygılarımla...

Diğer Blog yazılarım için

 
Toplam blog
: 251
: 916
Kayıt tarihi
: 06.10.06
 
 

İ.Ü Edebiyat Fak. Coğrafya bölümü mezunuyum. Lise, üniversite ve  öğretmenliğim boyunca yaşamı şi..