Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Temmuz '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Gördüğüm en iyi lokmacı

Gördüğüm en iyi lokmacı
 

En iyi lokma



İddia ediyorum dünyanın en bereketli tatlısı lokmadır. İzmir sokaklarında nefis bir kokunun arkasında sıraya girmiş birbirini tanımayan insanlar görebilirsiniz. Hayır için yapılan bu lokmalar zengin fakir gözetmeksizin dağıtılır.Türkiye'nin her ilinde bu gelenek var sanıyordum ama lokmayı bilmeyen pek çok kişiyle karşılaştım. Şerbetsiz ya da şerbetli haliyle bu kadar güzel , saraylara layık bu lokmayı tanıtmak gerekli.

Çeşme'de kumru yedikten sonra, İzmir sokaklarında nerede görürsem mutlaka yerim. Hatta bu sene bir tatil köyünde bizim lokmaya benzer bir tatlının Tayland'da da yapıldığını görünce çok şaşırdım. Ama itiraf etmeliyim hayatımda yediğim en iyi lokma Hisarönü Lokmacısı'nın lokması. Saray lokması ise ayrı bir lezzet. Bir kere yedim tadı damağımda kaldı. Telefonlarını bile aldımve defterime nefis lokmacı diye kaydettim. O kadar profesyonel, o kadar temiz, o kadar güleryüzlü ve o kadar güzel lokma döküyorlar ki. Hatta bir gün Güzelbahçe'de yine bir lokmacı gördük. Arabada ben, annem ve kızlarım ver. Kızlar sıcaktan dayanamayıp arka koltukta sızıverdiler. Ben karşıda lokmacıyı görünce hemen durdum ve annecim inip hemen bana bir tabak aldı. Lokmamı yedim, lokmayı döktürenlere teşekkür ettim. En az benim az önce söylediğim lokma kadar güzeldi. Bravo dedim. Arkamı döndüğümde lokmanın niye bu kadar güzel olduğunu anladım. İşte yine benim sevdiğim lokmacı tesadüfen karşımda. Çok seviniyorum başarılı insanlar gördükçe. İşlerindeki başarı farkediliyor olmalı ki İzmir'in birbirinden çok uzak yerlerinde bile onları tercih etmişler.

Bu yazıyı yazıyorum çünkü sıcağın altında ocağın başında güleryüzle çalışan o kişilere emeklerinin görüldüğünü hissettirmek istiyorum.

Emek vererek alın teriyle para kazanan herkese sevgiler,




Resim kaynak: İtü Sözlük

Lokmacı tel: 0232 4255949 Lokmacı kadir usta : 05427670838
 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..