Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '21

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Görme engellilerden kaçmayın

Görme engellilerden kaçmayın. Gözü kapatma bantlama eline baston alıp yürümeye çalışma haberleri beni epeyce sinirlendiriyor. Bir arkadaşımın uyarısıyla kelimeleri seçimin sinirlendiğini belli ediyor demişti. Bende okuduğum haberin üzerinden bir kaç gün geçtikten sonra yazıyorum. Ben engelli farkındalığının birbirimizi anlamaya tanımaya çalışarak ve birlikte yaşama kültürünü arttırarak olacağına inanıyorum. Geçenlerde Bir arkadaşım İzmir’de ikinci bir farkındalık merkezinin yapıldığını söylemişti. Tıbbi modellemeyle sorunları değerlendiren engelsiz İzmir yönetiminden başka bir şey beklemiyorum.

Biz sosyal modelciyiz onlar hala iyi edilmesi gereken hasta olarak bakmaya devam etsinler ve gericiliklerini tescillesinler. Tekerlekli sandalyeye oturarak yâda gözlerini bantlayarak yürümeye çalışmak aciz insan paradigmasını arttırır. Siz üç beş saniye kesilen elektriğin verdiği korku ve paniğe alışamazken gözlerini kapatarak tekerlekli sandalyeye oturarak engelliyi anlayabileceğinizi mi sanıyorsunuz. ABD bir sürü makale var. Türkiye’de Engin Yılmaz’ın makalelerine bakabilirsiniz.

Hatıra bir gün Lokman Ayva’yla Doğan Cüceloğlu kol kola girmişler merdivenleri iniyorlar. Hoca birden durur. Lokman Ayva görmüyor sorar hocam hayırdır niye durdunuz. Lokman çığım Elektrikler kesildi. Biraz bekleyelim der. Lokman Ayva durur mu ya gelmezse hocam siz benim koluma girin der.

Ufak bir Elektrik kesintisinde mum arayanlar bizi anlayacak farkındalık sağlayacaklarmış ya sonra hangi görme engellinin hayatına dokunacak.

Eleştirdik çözümlerimizi de sunalım.

Siz geride kalıp gerici olmayın yine basında bu ve benzeri haberleri okuyunca sinirleniyorum. Bu farkındalık çalışmalarına katılan yâda farkındalık merkezlerine gidip de engellilerin hayatına dokunan faaliyetler yapanlarla ilgili kitap makale film ve benzeri faydalı işler yapanları ben görmedim varsa bilenler yazsın.

Tanış olmak öncelikle engellileri tanımaya anlamaya çalışalım ev sahibiyseniz bu kör benim evimi yakar kiracım olmasın demeyin. Amirseniz onun engeline kapasitesine ve yeteneklerine göre iş verin. Gazeteci yazarsanız engellilik algısının doğru yönde algılanması için yazılar yazın.

Bir engelli dostunuz olsun dernekseniz engelli dernekleriyle birlikte projeler yapın Mış gibi farkındalık çalışmalarıyla bizlerden kaçmayın madem hiç bir faaliyet yapmayacaksınız sahte gülüş ve düşünceleriniz bizi tiksindiriyor hatta biraz daha uzatırsanız midemin bulantısından kusabilirim azıcık ileri gidin. Görme engellilere kitap tarayın yâda seslendirin insan isterse birilerinin hayatına dokunur hem bulaşır diye engelliden uzak duracaksın hem de gözünü bantlayacaksın bu kabul edilebilir bir tavır değil. Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..