Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mayıs '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Görmezsek de Temiz

Kir, pislik ararsanız bulursunuz. Bir yerin temizliği diye bir şey yok, temizlik geneldir. Sile sile ayna gibi yaptınız ama pencerenize uzanan dallarda böcek pislikleri, onları da ayna gibi yapın.

Genel anlamda temiz olmak, gerektikçe temizlenmek tamam da dünyayı temizleyemezsiniz. Temizlemeniz/temizlenmeniz gereken şey sizi rahatsız eder, etmiyorsa görmeyin.

Ben temiz değilim mesela ama temiz olmadığım konusunda kimseden şikâyet duymadım. Benim gibi doğal temizlerin yanında temizlik konuşulmaz bile. Doğal temizlik temiz olmak değil başkalarını rahatsız edecek duruma gelmemektir. Rahatsız etmiyorsa cebimde karınca gezebilir, ne yapacağım karınca avına mı çıkacağım; ben görmedikçe- ki görmeye çalışmazsam görmem zaten- o beni rahatsız etmez.

Temiz mi değil mi diye bakmam, temizlik araştırması yapmam, hatta biraz kirlenmeye izin veririm; yıkanıp paklanmanın güzelliğini yaşamak için.

Temizlik, temiz olmak rahatsız edici bir hastalık. Böyleleri görünce dünyanın çok kirli olduğunu ve asla temizlenemeyeceğini düşünüyorsunuz. Kerim Korkut'un güzel bir sözü var, “Ne kadar temizleniyorsan o kadar kirlisin” günde on kere elini yüzünü yıkayanları affedersin şeye basmış sanıyoruz; durmadan temizlenenleri kirli olarak algılıyoruz.

Görmediklerimiz/göremediklerimiz veya görmeye çalışmadıklarımız temiz.

Keza kirletme; yaşıyorum nasıl kirletmem, elbiseleri kirlenmeyen çocuğu doktora götürün!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..