Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Haziran '18

 
Kategori
Eğitim
 

Gözleri Zamanla Kapanan Arkadaşlara Destek

Gözleri Zamanla Kapanan Arkadaşlara Destek
 

salih arıkan


İlk öğrencim bir Üniversiteyi kazanmış ama dokuz yıldır görme engelli olarak yaşıyordu.Kendisiyle epey sohbet ettik. Kabartma yazı öğretmek istedik. Ama ailesinin aşırı korumacı yaklaşımı vardı. Maalesef süreci iyi yönetemedi ve sıkıntılar sonucu beyin ameliyatı oldu. Sonradan bağlantımız kesildi.

Zaman zaman rastladığım gözleri zamanla kapanacak arkadaşlara destek vermeye çalışıyorum. Bir görmeyen arkadaşımıza oda gözlerini zamanla kaybetti. Kaynaklar ve diğer süreçlerle ilgili bilgi verdik. Şu an  ilahiyat fakültesi mezunu ve müezzinlik yapıyor. Farklı illerden beni arayan ve gözleri bozulan ve görmez olan arkadaşlarımı bilgilendiriyorum. Dün sohbet odasında görmeyen arkadaşlarla görüştük. Biraz körlük felsefesinden ve körlüğün kötü bir durum olmadığından kabullenmenin sorunların çözümünde önemli bir mesafe olduğunda ve körlüğün bazı avantajlarından bahsedince. Hemen haklı olarak itirazlar geldi. Ama benim kafamda bir şimşek  o arada zaten çaktı. Bu işi sistematik hale getiremeyiz mi şöyle bir arkadaşımız gözlerini kaybedince görmez olunca tabiî ki derneklere başvuracak. Ama bununla ilgili bu zamana kadar akademik çalışmalar yapıldı mı kitap var mı bir insanın zamanla gözlerini kaybetmesiyle ilgili film belgesel ve üzerinde çalışılmış bir eser var mı anı kitapları yayınlanmış mı araştıracağım ve bu alanda çalışmak istiyorum. Üniversitelerimizde bu konuları çalışmalı ve sadece yazılı metinler üzerinden değil aynı zamanda saha çalışmaları yapmalı.

Bana başvuran arkadaşlar izin verdiği ölçüde bende deneyimlerimi yazacağım. Dün arkadaşlarla sohbet ederken kafamda şimşeği ne çaktırdı. Arkadaşlarımızın gözleri görmüyor. Bu günden sonrada görmeleri mümkün değil ama görmeye duyulan bir özlem azda olsa yas var. Ve rüyasında görüp ve uyandığında üzülen dostlarım var. Bence tam bir akademik çalışma bende dilim döndüğünce körlüğün bazı avantajlarından bahsettim. Her durumun olumlu ve olumsuz yönleri vardır. Bizim bakış açımız olaylar ne olursa olsun bizim gösterdiğimiz onu algılayış biçimimizdir. Bizdeki karşılığıdır. Farklı illerden gözleri zamanla görmez olacak arkadaşlarımızla ve tamamen gözleri kapanan ve bununla başa çıkmakta sorun yaşayan arkadaşlarımızla tanışmak ve birlikte el yordamıyla yol aramak istiyorum. Ben artık dernekçilik olayına çok şükür farklı bakıyorum. Bu konularda benim gözlerimi açan büyüklerime teşekkür ediyorum.

Ben hiç görmüyorum. Şikâyetçi değilim. Şikâyetçi olduğum ön yargılar ve erişilebilir olmayan tüm alanlar. Dün bana yaya derneğinden mail geldi. Sokakların bizim olduğunu yazıyor. Engellilerin hamilelerin bebek arabalıların ve yaşlıların hayatını zorlaştırdığımızdan bahsediyor. Ne güzel ortak bir dil yakalayabilmek.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..