Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gözlerim uykuda aklım nerede?

Gözlerim uykuda aklım nerede?
 

cosmosmagazine.com


Bazen gündüz vakti uyku rehavetine kapılıyorum.

Özellikle mevsim geçişlerinde ve tatil bitişlerinde.


&&&

Bir şeyler okumam ya da çalışmam gereken zamanlarda bilgisayar karşısında, gözlerim gittikçe küçülüyor. İçimin geçmesine güçlükle engel oluyorum.

&&&

Belki yarım saatlik bir siesta yapabilsem daha verimli olacağım ama mümkün değil tabii.

Son zamanlarda siestaları düşünür oldum. Yapılan eylem bizde şekerleme diye adlandırılır ama nedense hep yaşlılara yakıştırılır.


&&&

Oysa siesta deyince; uykunun yanı sıra Akdeniz, İspanya, keyif ve eğlence geliyor insanın aklına.

&&&

Günde 7 saatten az uyuduğum zaman dayanıksızlığımı hemen hissediyorum. Oysa 5 saatlik uyku ile yetinebilsem, günde 2 saat fazladan yaşamış gibi olurum. Bu da daha fazla okumak ya da istenilen bir şeyi daha fazla yapmak anlamına gelir.

&&&

Leonardo Da Vinci’nin her 4 saatte bir yarım saat kestirip sonra kendiliğinden uyandığını ve böylelikle günde 3 saatlik uykuyla yetindiğini biliyorum.

&&&

Buna “Da Vinci Uykusu” diğer adıyla “çok fazlı uyku” deniliyor.

Bizlerin uyuduğu uykunun adı ise “tek fazlı uyku” imiş.

İkisi arasındaki şekil dışındaki farka gelince;

&&&

Normal tek fazlı uykuda derin uykuya geçmek için çok zaman harcanırken, çok fazlı uykuya alışınca hemen derin uyku başlıyormuş.

&&&

Çok fazlı uykuyu uygulayanlar arasında Thomas Edison ve Napolyon da bulunuyormuş.

Uzmanlar günde 7 yada 8 saat uyumanın sağlıklı olduğunu söylüyorlar. Bunun hesabını yaparken kişinin uyanık olduğu her iki saat için 1 saatlik uykuya ihtiyaç duyuluyormuş.

Yaş ilerledikçe uyanık kalınan her iki saat için 45 dakikalık uyku gerekiyormuş.

&&&

Kişiden kişiye değişse de genel olarak böyleymiş.

Normal bir uyku düzeni ile 60 yıllık bir ömrün 20 yılını uykuda geçiriyoruz.

&&&

Bunu düşününce daha az uykuyla daha fazla yaşadığını hissetme durumu ortaya çıkıyor haliyle.

8 saatlik uyku yerine 5 saatlik uykuya alışarak kar etme hevesine kapılıyorum ama sonra vazgeçiyorum.

&&&

İspanya' da uygulanan siestalı uykuya ne ad verildiğini bilmiyorum ama en cazip olanın o olduğunu düşünüyorum. Uyanık kalınan sürenin dolu dolu geçirilmesinin daha kolay ve daha iyi olduğuna karar veriyorum.

&&&

Eylül 2010 / Kurşun

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..