Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '14

 
Kategori
Deneme
 

Gözlerimden akan yaşlara bak babam kalk ve sil

Gözlerimden akan yaşlara bak babam kalk ve sil
 

Babam, kelimesi bile dolduruyor ağzı. Ağırlığı vardır. Böyle doyasıya sarılamazsın. Öpemezsin yanaklarını sıka sıka. Ama her akşam beklersin kapıda. Sofraya onsuz oturamazsın. Atan'dır. Ne derse, ne isterse başın üstüne yaparsın. Kavga edemezsin, kızamazsın bilirsin ki ne derse senin iyiliğin içindir. Sadece baba tavrını gösterir. Öyle bir gölgesi vardır ki, yanında olduğu sürece her kapı kilitlidir. Güven içerisindesindir. Bir gün hiç unutmam Konya yolundan gelirken saygısızlık yapan şoföre baş kaldırmam bile telefonun diğer ucunda babamın olmasındandı. Sonra verirdim telefonu her şey süt liman. 

Çok kızardım sana küçükken..Disiplin içerisinde bizi yetiştirmen, tokken bile sofraya oturtma zorunluluğun, akşam karanlıktan sonra çıkartmama durumu, aksiliğin, somurtkan şirin tavırların, karıştığın kıyafetler, arkadaşlar, misafirler. El attığın mutfak, düzen stresin, en ufak şeylere dahi terör estirmen..

Neler yazabilirim ki neler yaşadık ama şimdi çay demleyemiyorum baba hani derdin ya çeşme yaptıracam sana diye. Çikolatalarıma da karışırdın sen anca bunları ye diye. Hasta olsam gene kızardın böyle gezersen müstahak sana diye. Okudukça da kızdın nereye kadar diye..

Ama bak geldim işte. Ben burdayım. Sen nerdesin. Ne oldu sana babam.. Hastanelerin baş müdavimi oldun. Bugün tam 4 ay oldu. Çok özlüyorum babam çok.. Sensiz seyyah gibiyiz buralarda. Ne yediğimizin tadı var ne içtiğimizin. Gel artık! İyi ol artık.. Hepsine kafa attın yorulma, pes etme devam et atışlara. 

Gel de bir sarılayım sana kemiklerini hissedene kadar. Öpeyim doyasıya ister bağır ister çağır. Hep anne kucağındayım, gel de senin yanında uyuyayım. Ben 25 yıldır hasretim sana. Özlemini çektiğim ne varsa acısını çıkarsam yanında. Daha içeceğiz seninle. Balıklar bile sana hasret kaldı. Daha dur düğün yapacağız. Önce benle sonra annemle dans edeceksin yine. Torun yapacağım sana boy boy. Daha bizim senle oo.. o kadar çok işimiz var ki.

Anneme olan aşkın, bize olan babalığın, dualarım, kocaman ailemiz hepsi senin yanında sen korkma babam. Her karanlık gecenin elbet sabahı var. Bu kış varsın böyle geçsin. Bahara ne var şurada. 

Canımı açsan içine sokacam seni. Ben seni nasıl sevmişim. Kızlar babalarına daha düşkün olur derlerdi de inanmazdım. Öyleşmiş be babam.. Hadi kalk ayağa artık. Gün sayalım.. Sen iyi ol da varsın her şey yarım kalsın. Senin varlığın tamamlar. 

Bak kuşlar geldi şimdi pencereme. Annanem hep güzel haber derdi ya. Senden haber getirsinler yeter bana.

Hadi gel de sen masal anlat. Uykuya dalıp gitsem de sen gitme bir daha babam...

 
Toplam blog
: 41
: 634
Kayıt tarihi
: 02.08.13
 
 

"Ah Müzeyyen" kitabının yazarı.  1988 Mersin doğumlu, Selçuk Üniv. İletişim Fak. Halkla İlişkiler..