Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '15

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gözümü şaka bürüdü

Bir sabah uyandım, elimi yüzümü yıkayıp aynaya baktığımda sol göz muarımın epeyce kanlandığını gördüm. Eskiden olsa, bu kanlı gözü tedavi etmek için, bebek emziren bir bayana birkaç damla süt sağdırıverirdik olur biterdi.

Biz çocukluğumuzda sıtmanın ilacı kininden başka bir ilaç yüzü görmedik.

Ya şimdi…

Hangi villaya, hangi eve, hangi gecekonduya, hangi alacığa, hangi kıl veya bez çadıra gitsek, dolapta, sehpanın üstünde, önü camlı ecza dolabında, fiskos masalarının üstünde, askılarda, raflarda, üstünde eczane adı yazılı poşetlerde birçok ilaç kutusunu görebiliriz.

Gelelim gözümün kanlanmasına…

Eşim hemen göz doktoruna gitmemizi önerdi. Bindik arabaya ver elini hastane. Hastanede gerek doktor olsun gerek diğer görevlerde birçok öğrencimiz var. Acildeki öğrencimiz doktora:

-Bak Ayşe öğretmenin bir tokatla gözümü ne hale getirdi dedim.

Doktorum “hayır hayır Ayşe öğretmenim asla öyle bir şey yapmaz hocam” dedi. Doktorun yardımcısı;” hayır hocam hayır, ben Ayşe öğretmenimde beş sene okudum bir fiskesini bile yemedim” dedi. Tüm acildekilerin gözleri bizim üstümüzdeydi sanki. Kimilerinin; ”Amcacık pek kötü birisine benzemiyor ama, hanımı biraz cadı galiba” diyordu. Öteki “yok, yok teyzecik de çok iyi birisine benziyor, deminden beri bakıyorum da hep amcacığın yanında, hani öyle yüz görünüşünde kocaya tokat atmayı bırak kötü söz söyleyecek bir ifade bile yok…” diyorlardı.

Daha neler neler…

Bir elimle kanlanmış gözümü kapatıyordum ama iki kulağım açıktı, daha neler duydum neler…

Göz kliniğine doğru yürürken önümüzden bir erkek arkadaşım geldi. “Bak benim hanım gözümü bir tokatla ne hale getirdi” dedim. Arkadaşım şakamı anlamış olacak ki yüzüme, gözüme dik dik bakıp; “Ayşe ablam az bile yapmış ben olsam kalınca bir odunla vururdum” dedi.

Göz doktorunun kapısında eşimin ortaokuldan sınıf arkadaşı bir bayanla karşılaştık. “Bak, senin arkadaşın gözümü bir yumrukla ne hale getirdi” dedim. Hanımın arkadaşı “Sen az mısındır acaba, sen ha, sen onu çoktan hak etmişsindir, gözünü çıkarmadığına dua et” demez mi… Hastaneden çıkarken bu bayanla bir daha karşılaştık. ”Bak gözü kapalı geldim, gözü açık gidiyorum artık” dedim. Aldığım yanıta bakınız; “Bak şimdi daha iyi, hem öteki dünyaya giderken gideceğin yeri daha iyi görürsün artık.”

Hem biliyor musunuz,göz bin kişiyi görürmüş de, gönül bir tanesini severmiş.

Erkek kadına tokat atarsa erkek suçluymuş, kadın erkeğe tokat atarsa yine erkek suçluymuş.” diye duymuştum.

Doğru diyenler parmaklarını kaldırsınlar lütfen.

Bakıyorum tüm bayanların parmakları havada…

Şaka şakaaaa…     

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 165
: 646
Kayıt tarihi
: 16.02.09
 
 

Recai Şahin: 1941 yılında Fethiye- İncirköy'de doğdum. İlkokul köyümde, ortaokulu Fethiye'de okud..