Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Eylül '07

 
Kategori
Meslekler
 

Grafik tasarım yapanlar sizce mutlu mudur?

Grafik tasarım yapanlar sizce mutlu mudur?
 

Yurtdışında eğitim almak isteyen öğrencilerden biri Grafik Tasarım bölümü ile ilgili şu soruyu sordu: Sanatçı bir ruha sahip olmayı gerektiren Grafik Tasarım işini yaparken yani sanat icra ederken para kazanabiliyorlar mı? Yoksa para kazanırken yaratıcılıkları dizginleniyor mu?

Üniversiteler diyor ki: "Grafik Tasarım Bölümü'nün hedefi, öğrencilerinin yalnızca günümüz tasarım dünyasının bir parçası olmaları değil, o dünyaya olabildiğince yön vermeleri, onu sorgulamaları, dönüştürmeleridir."

Peki, durum böyleyse ve Grafik Tasarım öğrencilerinden yaratıcılık bekleniyorsa bu öğrenciler mezun olunca ne olacak? Bir müşterisi şirket logosu tasarlamasını isteyecek. Ama kendi aklında tasarladığı şekilde olması için diretecek.

Grafik tasarım mezunu öğrenci “Hayır beyefendi, ben bu işin eğitimini aldım. Bakın ne kadar farklı bir logo yarattım" mı diyecek?

Aslında benzer durum moda dünyasında da yaşanıyor. Modacılar yaratıcılıklarını ortaya döküyor. Biz bu durum karşısında ne diyoruz biliyor musunuz? "Bu elbiseleri giyen var mı acaba? Şöyle doğru dürüst bir şeyler yapsalar…"

Müzik dünyasında da aynı durum söz konusu. İki seçeneğiniz var. Ya sanat için şarkı hazırlayacaksınız ya da piyasa için piyasa şarkısı.

Yaratıcılığın önüne geçilmemesi taraftarıyım. Ama ben de aklımdan geçenin resmedilmesini, hazırlanmasını, söylenmesini bekliyorum. En iyi tasarım galiba şu an aklımda olan. En iyi şarkı galiba benim dinlediğim. En iyi giysi galiba benim seçtiğim. En iyi listem bitmek bilmiyor.

İşte bu yüzden de Mozartlar, Rodinler, Einsteinlar çok zor yetişiyor.

Grafik Tasarımı yapan arkadaşlarım: Son sözüm size: “Sizi çok iyi anlıyorum”

Saygılarımla,
Işıl Tabağ

Grafik tasarımı ile ilgili bölüm tanıtımı için tıklayın.

Resim kaynak: New Mexico State University

 
Toplam blog
: 189
: 6400
Kayıt tarihi
: 11.10.06
 
 

Endüstri Mühendisi olan Işıl Tabağ, Avrupa Okullar Birliği görevinden sonra 1998 yılından bu yana..