Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Kasım '09

 
Kategori
Dil Eğitimi
Okunma Sayısı
15154
 

Gramer öğretimi ve kolay cümle kurma…

Gramer Öğretimi ve Kolay Cümle Kurma…

Bu yazımı özellikle - mesleğe yeni başlayan - İngilizce öğretmenleriyle paylaşmak için yazdım. Gramer öğretimi nasıl olmalıdır ? Öğrenciler İngilizce cümleyi kolayca nasıl kurabilir ?

Dil öğretiminde amaç her ne kadar başlangıçta akıcı “konuşmak “ olsa bile, önemli olan doğru konuşmak olduğuna göre, zamanı geldiğinde doğru konuşmak için, “gramer- dil bilgisi öğretimi”nin de gerekliliğini her zaman ifade etmişimdir.

Cümle kurma zamanı geldiğinde, işe ilk olarak, aşağıdaki Tablo’yu öğrencilerinizle paylaşarak başlayınız. İngilizce’dedüz cümlede ögelerin sıralaması”nı iyi bilen ve Türkçe dil bilgisini bilen öğrenci düzgün cümle kuracaktır. Türkçemizdeki cümle yapısının, İngilizceden farklı olduğunu anlatıp, (Türkçe’de yüklem cümle sonunda, İngilizcede ise özneden sonra gelir ) şeklinde kısa açıklamalar veriniz. Türkçe yapıyı düşünerek İngilizce doğru cümle kuramayacaklarını örneklerle gösteriniz. Bunun çözümünün, İngilizce cümle kurarken “İngilizce düşünmek” olduğunu anlatınız.

İngilizce düşünmek demek, kuracağımız düz cümledeki ögelerin sıralamasının İngilizce gramer kurallarına göre olması demektir. Yani (özne, yüklem, nesne, yer ve zaman ) ifadelerinin doğru sırasıdır. Akılda kalması için, kısaca İngilizcede genel olarak (subject, verb, object, place , time ) kelimelerinin baş harflerinin oluşturduğu (SVOPT) diye özetleyebiliriz. Hiç unutmazlar. Ben denedim.

Bir başka ifade ile; İngilizce düz bir cümle kurarken , ögelerin sıralamasında (Kim? Ne? / Ne yap-ıyor? Yapacak ? vb./ Kimi ? Kime ? / Ne ? Neyi ? / Nasıl ? / Ne ile ? / Nerede ? Nereye ? / Niçin ? / Saat Kaçta ? Ne zaman ? ) sorularının yanıtlarını düşünerek, İngilizce cümlelerini, -doğru – olarak kuracaklarını gösteriniz..

Bunun için de, aşağıdaki İngilizce düz cümle kurmada ögelerin sırası tablosunu kullanmalarını isteyiniz. Soruların yanıtlarını verirken de yararlanabileceklerini anlatınız.

1

2

3

4

5

6

7

8

Subject

Verb

Object

Manner

Means

Place

Purpose

Time

Özne

Yüklem

Nesne

Durum

Araç

Yer

Amaç

Zaman

Who ?

What ?

What….do?

Whom ?

What ?

How ?

How ?

Where ?

Why ?

What time?

When ?

Kim?

Ne ?

Ne yap…?

(zamana

göre yazılır)

Kimi ?

Kime ?

Ne ?

Neyi ?

Nasıl ?

Ne ile ?

Nerede?

Nereye?

Nereden?

Niçin ?

Saat kaçta ?

Ne zaman ?

Ali

will paint

the desk

slowly

with a brush

at home

for the party

at 9.00

tomorrow.

She

can give

us some

money

İn Ankara

to buy tickets

on Sunday.

Gramer öğretiminde uygulanacak Yöntem:

a.Yapının cümle içinde kullanılması.

b. Başlık, resim ver konu hakkında;

Yes/ No, true / false ve bilgi isteyen (what. Vb).anlayış soruları

c. Yapının tanımlanması

    Öğrenilecek yapıyı içeren bir cümlenin tahtaya yazılması Öğrencilerin benzer cümleleri araştırıp tahtaya yazmaları

d. Formu açıklama :

1. Yeni yapıyı öğrenilen bir yapı ile sezdirme

2. İki farklı yapı hakkında öğrencileri konuşturma

e. Mekaniksel alıştırmalar :

Yeni yapıyı içeren cümlelerin ilgili tekniklerle tekrarlanması.

f. Yapıyı açıklama :

1. Yeni yapı ve karşılaştırıldığı bilinen yapıya ait örnek cümlelerin tahtaya yazılması

2. Yeni yapının anlamının verilmesi.

g. Anlamlı alıştırmalar :

1. Formdan çok anlama önem verilmesi

2. İkili ve grup çalışmalarına önem verme

3. Birden çok doğru cevabı olan alıştırmalara yer verme

h. Metnin okunması / teypte seslendirilmesi.

i. Yes/ No, true / false ve bilgi isteyen (what. vb).anlayış sorularının sorulması

j. İletişimsel Araştırmalar

1. Öğrenilen yapının günlük hayata uygulanması

2. İkili ve grup çalışmaları

k. İletişimsel Aktiviteler

1.Karşılıklı konuşmalar

2. Oyunlar

3. Yapıya uygun İngilizce şarkılar.

Çalışmalarınızda başarılar dilerim.

Saygılarımla.

Ali İhsan ÖZÇAKIR

MEB. Bakanlık Başmüfettişi (E)

e-mail: aliihsanozcakir@hotmail.com

Web.Sitesi: aliihsanozcakir.googlepages.com

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 141
Toplam yorum
: 60
Toplam mesaj
: 6
Ort. okunma sayısı
: 2839
Kayıt tarihi
: 07.04.09
 
 

42 yıllık eğitimciyim. İngilizce öğretmenliği ve Bakanlık müfettişliği yaptım. Bunca yıllık eğiti..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster