Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '21

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Gri Diplomatiktir.

Gri Diplomatiktir.

Beyaz, Parlak enerjidir.

Renklerin dili vardır. Anlatırlar

“Gri çok rastlayacağımız renklerden biridir. Hâlbuki bunu tam bilmeyiz. Oysa kuytuların rengi hep grinin tonlarından oluşmaktadır. Birçok yerde birçok şekilde karşımıza çıkar. Gri ağır bir renktir. Ondan sizi etkiledi. Diplomatiktir. Ağır bir renktir. Hareketleri kesinlikle düşürür, yavaşlatır. Enerjinizi tüketir. Başka zamanlarda ise ciddiyeti, ağırlığı temsil eder. Ona birde leke atarlar.”

“Leke mi?”

“Evet. Yaratıcılığı öldürür derler.”

“Allah –Allah. Renkler böyle şeyler yapabiliyorlar değil mi?”

“Evet. Gri nerede kullanılır biliyor musunuz? İnsanların hızlı hareket etmelerini istemediğiniz yerlerde. Ağır olmalarını istediğinizden!”

“Haklısınız. Griye baktıkça üstüme ağırlık çöktü.

“Bakmayın sizde griye. Beyaza bakın.”

“Beyaz var mı?”

“Beyazı görün. Görmek istediğinize bakın.”

“Nasıl anlamadım!”

“Tam beyaz olmasa bile sızan ışıklarda az da olsa beyazlık yok mu?”

“Bence yok. Sızın ışıklarda bile mavinin açığı var.”

“Tamam, siz oraya beyaza bakar gibi bakın.”

“Neden!”

“Lütfen hepiniz sızan ışığa beyazı görür gibi bakın.”

İyi de neden öyle bakmamızı istiyorsunuz?”

“Beyaz yeni başlangıçların rengidir. Bozulmamış, değerini kaybetmemişliğin rengidir. Kutsal sayılan bütün kavramlar beyaz ile şekillenir, beyaz ile anlatılır. Burada ışığı yansıtan aslında beyazdır. Ortalığı ferahlatan da odur. Unutmayın beyaz enerjidir. Beyaz parlak enerjidir. Beyaz asaleti simgeler, beyaz zarafeti ve soğukkanlılığı ifade eder. Burada bir soğukluk hissetmiyor musunuz? Bunu beyaz da yapar. Biliyor musunuz? Şaşıracaksınız ama beyaz aynı zamanda soğuktur da! Işık beyazın tonunu etkiler. Kuzeye bakan bir yerde kreme yakın görülür. Beyaz dengeleyicidir, kurtarıcıdır.”

Timuçin Akın etrafını izlerken en ufak bir detayı kaçırmak istemiyordu. Her tarafı bir radar tarayıcısı içinde tarıyordu.

“Atladığınız bir şey yok mu? Mavi kadar yeşil varken olmayan beyazı neden konuşuyorsunuz?”

“Bütün bu renklerin bir nedenle burada bir araya gelmiş olabileceğini anlatmak istiyorum sizlere. Burada gördüğüm ve anladığım hiçbir şey boşuna bir arada değil. Yanılıyor muyum Asya Hanım.”

“Yanılmıyorsunuz.”

“Gördünüz mü?”

“O zaman lütfen biraz da yeşil hakkında bilgi verin. İleride lazım olduğunda ya da bu neden böyle denildiğinde ya da biz merak ettiğimizde hiç değilse nedenini bilmediklerimize sormayız çünkü nasıl olsa biliyoruzdur.”

“Yeşil demiştiniz.”

“Evet.”

“Yeşil insanı dinlendirir. Yorgunluğu giderir. Sakinleştirir. Mavi ile yeşil bir arada ise; tamamen yatıştırıcı rolü oynarlar.”

“Ben ilk edinimimi aldım galiba. Bu renkler bilerek mi hazırlanmış. Yoksa biz bilerek mi buradan her nereye gideceksek gidiyoruz. Bu kadar korkulardan, yorgunluktan, stresten sonra karşımızda gördüklerimiz ağırlıkla mavi ve yeşil. Siz diyorsunuz ki; İkisi bir arada tamamen sakinleştirici etkisi yapar. İnanamıyorum ya. Bu kadar detay düşünülmüş olabilir mi?”

Atlas enteresan bakışları ile baktıktan sonra;

“Olabilir.” Dedi. Başını çevirdi. Suna Baydaroğlu devam etti.

“Yeşil heyecan duygusunu azaltır. Gözleri ve beyni dinlendirir.”

“Tamam işte. Bizdeki yorgunluğa bir çeşit ilaç!”

“Öyle… Bakın burada gördüğünüz açık yeşiller ise; duygusal atmosferler, sonsuz tinsellik ve barışıklık duygusu”

Suna Hanım sözlerini bitiremeden Selim Yalçın konuşmaya başladı.

“Barışıklık mı? Nasıl olur. Bizler yol boyu birbirimizin canına okuduk. Bağırdık, kavga ettik bir tek birbirimizi öldürmediğimiz kaldı. Böyle bir manzara ile karşılaşıyoruz ve açık yeşilin barışıklık duygusu verdiğini söylüyorsunuz.”

“Aynen öyle diyorum.  İlave ediyorum. Ayrıca yeşil renk güven rengidir.”

“Yani güvenmemiz gerektiğini mi söylüyorsunuz?”

“Ben demiyorum renkle diyorlar.”

Nedim Berk, yere oturmuştu. Hiç kıpırdamadan karşısındaki mucizeye bakıyordu.

“Suna Hanım, burada iki sarı ışık görüyorum birde aralarda siyahlar onlar ne anlatmak istiyorlar bize sizce?”

“Sarı renk dikkat çekiciliğin rengidir.”

“Enteresan nedense böyle bir şey söyleyeceğini düşünmüştüm. Birileri dikkatimizi çekmek için yapıyorlar diyecektim. Siz söylediniz.”

“Öyle ama… Sarı renk bir süre sonra bitecek bir süreci gösterirler. Yani hızlı geçişlerde kullanılır. Tempoyu artırmaya yarar. Siyaha gelince; Siyah gücü ve tutkuyu simgeler, asil renktir, hırsın bir ifadesidir.”

“Hırsın mı?”

“Evet, Nedim Bey Hırsın. Güçlü ve hırslı birçok duyguyu temsil eder siyah. Güç simgesi de siyahtır. Siyah matemi simgeler. Siyah karamsarlığı davet eder. Bunların yanı sıra; Işığı yok ettiği için dikkati dağıtacak unsurların algıyı dağıtmasını en aza indiren ve dolayısıyla konsantrasyon (yoğunlaşma) sağlamakta kolaylığıyla da bilinen bir renktir.”

 

 

Nazan Şara Şatana Kitaplarının birinden – RENKLER anlatır…

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....