Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ocak '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Gribi her şeyi ile yaşamak

Gribi her şeyi ile yaşamak
 

Bahçemden taze taze görüntü..


Hoşbir yılbaşı planladık kızım ve damadım, kızkardeşim ve ailesi bir araya gelip yeni gelen yıla merhaba demek için.
Alışverişler yapıldı,planlar yapıldı yılbaşı akşamı için start verildi.
Yine benim meşhur lahana sarmasını yapmak için o zorlu safhaları geçtiten sonra oturup ince ince sarıp ocağa koydum.
Sırtlarımdan ilk sinyaller gelmeğe başladı, sanki biri beni bir güzel dövmüş gibi ince ince sızlamağa başladı vücudum. Battaniyeme sımsıkı sarılıp yattım geceye hazır olayım diye.
Bu arada sanki ağzımın içnde adeta fırın varmış gibi ateşli bir soluk çıkmaya başladı. Kalkmak istiyorum, vücudum izin vermiyor. Gözümü açamıyorum, menteşesi bozulmuş pencere gibi hop düşüyor gözkapağım.
Sürünerek işe gittim. Yanaklarım Alplerde yaşayan Heidi gibi kıpkırmızı. Gören de aaa kadına bak yanağından kan damlıyor kadının demiştir.
Sağlık ocağına gidip, bir çırpıda şikayetimi anlattım doktoruma. hemen rahatlatıcı ilaçlar verdi birde antibiyotik elbet.
Dolmuşa bindiğimde artık ayaklarım beni taşımaz olmuştu.
Kapıyı nasıl açtım eve nasıl girdim bilmiyorum.
Akşam olup bir araya geldiğimiz de bir koltuk üzerinde sızan yanakları Amasya elmesı kızarıklığın da öksüren tıksıran, onca güzel yemeklere rağmen yiyemeyen gözleri ile bir yastık ve battaniye arıyan biri oldum.
Gribin belirtilerini okudum. Hepside bende mevcut...Nelermiş bunlar;

yüksek ateş, kuru öksürük, özellikle sırtta ağrı, boğazda ağrı burunda tıkanıklık, üşüme titreme terleme...

Bir söz vardır grip ilaçla 7 günde, ilaçsız bir haftada geçer diye.
Yine de vücudu rahatlatıcı bir şeyler yapmak mümkün...
Bol sıvı almak gerekiyormu, tercih kafeinsiz içecekler bitki çayları, bol su.
Suda eritilen gribal ilaçlar. Yatarken başın yüksek tutulması gerekirmiş, geniz akıntısınının vereceği etkileri azaltmak için.
Yatak istirahati, bu pek mümkün olmasa da yinede şansı zorlamak gerek değil mi.)
Grip sırasın da çocuklara aspirin türevi ilaçlar kullanılmaması gerekirmiş.
Odayı sık sık havalandırarak odada nemli bir hava yaratmalı imiş.
Bol bol da c vitamini almak gerek elbette.

Hayal meyal geçti yeni yıl akşamı...Tarkan' ı izledim ama...Müthişti. Özenli, emek sarfedilmiş, yorumu ve görüntüsü ile yüreğimizi fethetti.
Dansı da güzeldi.
Bugün çok daha iyiyim. İlaçlarım ve yağmur yağan bir Bodrum var. Nihayet greyfurt ağacımın resmini çektim.
Çocuk gibi seviniyorum, benim gözümle göreceksiniz buradaki güzellikleri. Sevgilerimle sağlıklı bir yıl dilerim efendim. Üzgünüm beceriksizin tekiyim ben olmadı. Ben yine anlatmaya devam edeyim sevgilerimle
 
Toplam blog
: 292
: 1094
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Yazmaktan hoşlanan... Kelimeleri renklendiren bir sihirbazım ben.. Bodrum'da yaşamaktayım.. Sev..