Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
136
 

Gripten Korunmak İçin 9 Besin

Gripten Korunmak İçin 9 Besin
 

Kış aylarında herkesin ortak korkusu grip, soğuk algınlığı. Bağışıklığık güçlendirecek besinlerle hastalıklardan korunabiliriz. Besinlerin bağışıklık koruyucu etkisini görmemiz için hasta olmayı beklmeden önlemimizi almamız gerekir.

Bu havalarda gripten korunmak için 9 besin önerisi;

1. Turunçgiller; portakal, mandalina, greyfurt, limon yüksek miktarda C vitamini içerir ve gribe karşı koruyucudur. Özellikle sigara kullananların, bağışıklık sistemlerini güçlendirmek için daha fazla C vitamini tüketmeleri önerilir. C vitamini fazlası depo edilmez bu nedenle günlük olarak alınması önerilir.

2. Zencefil gribe karşı en etkili bitkilerden birisidir. Soğuk havalarda bitki çaylarınıza 1 ceviz büyüklüğünde taze zencefil eklemeniz bağışıklığınızı güçlendirir. Düzenli kan sulandırıcı ilaç kullananların ise zencefil tüketmesi önerilmez.

3. Bal antibakteriyeldir. Doğal antibiyotikte denilebilir. Ilık bitki çaylarıyla tüketilebilir fakat kaynatılmamalıdır ve pişirilmemelidir. Bal 1 yaşın altındaki çocuklara yedirilmemelidir.

4. Kırmızı ve yeşil biber turunçgiller gibi çok iyi C vitamini kaynağıdır. Kış aylarında mutlaka sofranıza dahil edilmelidir. Yeşil biber aynı zamanda A vitamini kaynağıdır. A vitamini bağışıklık sistemini güçlendirir.

5. Yoğurt ve kefir bağırsak florasını güçlendirir, yararlı bakteri olan probiyotikleri arttırır. Bağışıklık sistemi ve birçok hastalığın bağırsakla ilgili olduğu bulunmuştur. Bağırsak florasını ne kadar sağlıklı hale getirirsek hastalıklara o kadar az yakalanırız. Bu nedenle yoğurt ve kefir tüketmekte gribe karşı koruyucu etki sağlar. 

6. Ceviz içerisindeki omega-3, selenyum ve E vitamini sayesinde çok iyi bir antioksidandır. Sadece bağışıklık için değil zihinsel gelişim için de ceviz tüketilmesi önerilmektedir.

7. Sarımsak içerisinde kükürt ve diğer mineraller sayesinde bağışıklığı güçlendirir. Gribe karşı etkili bir koruyucudur. Özellikle kış aylarında sofralardan eksik edilmemelidir.

8. Soğan doğal antibiyotiktir. İçerisindeki ‘quarcetin’ sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirir. Hastalıklardan korunmak için soğanı düzenli olarak tüketme alışkanlığı kazanmalıyız. 

9. Ihlamur gribe karşı en etkili bitki çaylarındandır. Boğaz ağrısını azaltır, boğazdaki bakterileri öldürür. Ihlamur kaynatılmamalıdır, demlenmelidir. İçerisine bal ve limon eklenerek kış aylarında düzenli kullanımı gribe karşı korur. Yeşil çay, adaçayı, kuşburnu gibi diğer bitki çayları da soğuk havalarda koruycudur.

 

Bu bilgiler hastalığı tedavi edici değildir, sadece koruyucu önlemlerdir. Hastalığınız varsa doktorunuza danışınız. 

 

Dyt. Selin İNAL

instagram: @dyt.selininal

https://www.instagram.com/dyt.selininal/

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 5
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 192
Kayıt tarihi
: 14.03.17
 
 

Yeditepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölğmü'nü 20116 yılında bitirerek 'Diyetisyen'lik hay..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster