Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '06

 
Kategori
Müzik
 

Grup Anemi ve o malum parçaları...

Grup Anemi ve o malum parçaları...
 

Bir gün malum tenis derslerimin olduğu günlerden birisi. Öğrencimle buluşup derse gideceğim. Öğrencimde devletimin memurlarından birisi bir bilgisayar öğretmeni adıda Petek. O dönem onun tam kaos dönemi, erkek arkadaşından ayrılmış, tayini doğuya çıkmış kafası allak bullak. O ruh haliyle karşıladı beni. Arabaya biner binmez moralinin çok bozuk olduğunu anlamıştım oradan buradan konuşurken bana bir parça dinletmek istediğini söyledi. “Parçanın adı “tak” Önce parçayı dinle sonra bu şarkı hakkında konuşuruz, ben bu şarkıya bayıldım” dedi..

Parça şöyle başlıyor; “ Gelelim o malum şarkıya arkadaşlar / Bilmeyenler varsa bilenlerden öğrensinler / Biliyoruz bu şarkıyı söylemeyi çok seviyorsunuz... Diye devam ediyor. Birden ses kulağıma inanılmaz tanıdık geliyor. “ şarkıyı başa alabilir misin” diyorum, sözlü kısmı baştan dinliyorum ve o sesi tanıyorum. Benim canım arkadaşım Yankı Sivrikoz. Grup Aneminin en başından beri üyesi olan canım arkadaşım. Yeri gelmişken biraz gruptan sözedeyim. Grup 1996 yılında Anemi adında kuruluyor ve Rock müziği yapıyorlar. Lise, üniversite derken bugünlere geliyor. Pek çok isim geçiyor Grup Anemi’ den ve bugüne geliniyor. Grup üyelerinin isimleri şöyle; vokalde Orbay Sakarya, elektro gitarda ve vokalde Yankı Sivrikoz, bas gitarda Soner Sufi Kırgız ve davulda Mehmet Ünalayol ile yollarına devam ediyorlar. Nerede kalmıştık? Evet “Şarkıyı nereden buldun” diyorum “ internetten indirdim” diyor. Biliyorum Yankı ve grubu yıllardır çalıyor ve Bornova’da bir barda haftanın 3 gecesi çıkıyorlar. Petek bana şarkının hatta grubun çok ünlü olduğunu özellikle bu parçanın çok bilindiğini söylüyor, şaşırıyorum. Bir sure sonra Yankı’yı aradım ve durumu anlattım. Onlarda çok şaşkınmış aslında parça intertten 2 milyon kişi tarafından indirilmiş ve bir sürü fanatiği olmuş hem parçanın hem de grubun. Geçen hafta Cuma günü programından once görüştüğümde ise şarkının hikayesini dinledim inanılmaz komik.

Hikayesi şöyle; grup elemanlarının evinde toplanıyorlar birgün, sene 1997 o zaman liseye gidiyorlar. “Bir şarkı yapalım gırgırına, kendimiz çalarız kendimiz söyleriz “diyorlar derken biri birkaç satır ekliyor diğeri bir kaç satır ekliyor ve şarkı tamamlanıyor. Günlerden bir gün bir bar konserinde son gecelerinde bu şarkıyı çalıyorlar, inanılmaz beğeniliyor. Program devam ederken biri şarkıyı kayıt ediyor ve şarkı yayılmaya başlıyor. Güneydoğudan tutun Türkiye’nin dört bir yanında parça dinlenilmeye başlanıyor ve son nokta şarkı Savaş Ay’ın programının tartışma konusu oluyor; “Günümüz müziği nereye gidiyor?” Şarkının küfürlü yerleri sansürlenip üzerinde tartışılıyor. Yankı ve Grup Aneminin diğer üyeleri inanılmaz şaşkın, “ Biz kendimiz eğlenelim diye bir parça yapıyoruz ve parça Türkiye’nin gündemine otuyor ve programlarda tartışılıyor. Parçanın değer taşımadığını savunanlar, buna müzik denmez diyenler bile var. “Biz bir parça yapalım ve tartışılsın” diye yapılmış birşey yok ortada, herşey bizim dışımızda gelişti diyorlar.
Aslında bana kalırsa iyi de oldu. Çıkartıcakları albüme bu şarkı istemeden de olsa ön bir reklam yapmış oldu. Eğer bu kişi benim arkadaşım olmasaydı ve onu çok iyi tanımasaydım reklam yaptıklarını düşünebilirdim ama öyle olmadığını biliyorum. 2007 yılında albümleri geliyor. Umarım başarılı olurlar. Çünkü bunu hak ediyorlar. Yıllardır öyle çok çalışıyorlar ki emekleri umarım karşılıksız kalmaz.

Benim şarkıyla ilgili düşüncelerim ise; ilk dinlediğimde çok şaşırmıştım “yok artık daha neler” diye bile düşündüm ama bunca tepkiden sonra açıkçası şaşırdım. Şarkının içinde yer alan küfürler bir çoğumuzun zaman zaman kullandığı dozda. “Hayatım boyunca hiç küfür etmedim diyemeyiz” sanırım. Onlar ağdalı cümleleri kullanmaktansa içlerinden geldiği gibi yazmışlar sözleri ve okumuşlar. Onları dinleyenler bu şarkıdan oldukça memnun. Sonunda birileri onları anladığı ve böylesine bir şarkı yaptıkları için

Yolları açık olsun….

 
Toplam blog
: 139
: 3267
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

Ya herşeyim ya hiçim.... Birbirinden güzel fotoğraflarıyla yazılarımı destekleyen canım arkadaşı..