Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Şubat '08

 
Kategori
Pratik Bilgiler
 

Güç kaynağımız ıspanak

Güç kaynağımız ıspanak
 

ıspanak


Ispanak kış mevsiminin vazgeçilmez sebzelerindendir. Kan mikarını arttırarak kansızlığa iyi gelir. Bunun yanında kalp adalelerini de kuvvetlendirdiği gibi kanserden de korur. Faydaları tabii bu yazdıklarımdan daha çok.
Bende bunları göz önünde bulundurarak her hafta kesin ıspanak alarak pişiriyorum. Tabii ki çocuklarımı bıktırmamak için çeşitli denemeler yapıyorum. Bir kere yapraklarını börekte kullanıyorum. Kimi zaman ıspanakla peyniri kimi zamanda ıspanakla ufak ufak doğranmış sucukları karıştırıyorum. Harika bir tat oluyor. Tabii ki bu tercihe ve damak tadına kalmış birşey. Ispanak diğer otlarlada karıştırılıp yapılabilir. Mesela biraz ısırgan otu, 3-4 adet taze soğan, biraz da arap saçı bence çok güzel oluyor.

Ispnağın yapraklarını genelde börekte köklerini yemek yapmakta kullanıyorum. Çocuklarımın özelliklede kızımın yinemi ıspanak dememesi için ıspanağı şekilden şekile sokuyorum. İlk öğünde ıspanak yemeği olarak sofraya getiriyorum. Ama ikinci öğünde yinemi ıspanak denmemesi için diğer alternatifleri yapıyorum. Krep pişiriyorum, suyunu kevgirde süzdüğüm ıspanak yemeğini kreplerin içine koyarak dürt bir tarafından kapatıyorum. Ter evirerek borcama sıralıyorum. Üzerlerine biraz kaşar rendesi koyarak fırında kaşarlar eriyinceye kadar pişiriyorum. Fırından çıktıktan sonra tereyağında kırmızı biberi kızdırıp üzerlerine döküyorum. Görünümde lezzette değişiyor.

Beşamel soslada güzel oluyor Yine ıspanak yemeğinin fazla suyunu süzüp borcama koyuyorsunuz. Üzerine hazırlamış olduğunuz beşamel sosu eşit miktarda döküyorsunuz. Üzerine birazda kaşar rendesi işte size şekil ve tat değiştirmiş bir ıspanak yemeği.

Bu seferde ıspanak yemeğiniz az kaldı, buzdolabında sürüklenip duracak kimse yüzüne bakmayacak, kolayı var! Yukarıda yazdığım gibi ıspanakların fazla suyunun süzülmesi için kevgire koyun, ıspanağın üzerini kapatacak kadar sarmısaklı yoğurt hazırlayın Kevgirde süzülen ıspanakları salata tabağına koyun, üzerinede sarmısaklı yoğurdu dökün. Görüntüyü ve lezzeti arttırmak için bu güzel ikilinin üzerine tereyağında kırmızı toz biber kızdırarak dökün. Harika bir tat. Biz ailece çok beğeniyoruz.

Bunlar sadece benim çocuklarıma ıspanağı sevdirmek için uyguladığım alternetifler.

Evinizin aşçısı

 
Toplam blog
: 11
: 3749
Kayıt tarihi
: 01.02.08
 
 

Merhaba Suphi Koyuncuoğlu lisesi mezunu, İzmir doğumlu biri erkek diğeri kız olan iki çocuk annesiy..