Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ekim '19

 
Kategori
Beslenme
Okunma Sayısı
86
 

Güçlü Bağışıklık Sistemi

Kış kapıda. Peki bağışıklık sistemin kışa ne kadar hazır?

Bağışıklık sistemi, vücudun en karmaşık sistemlerinden biridir. Temel görevi, virüs, bakteri, mantar, parazit gibi yabancı yapılara karşı vücudu korumaktır. Bağışıklık sisteminin desteklenmesi ve güçlendirilmesi; hastalıklara karşı direnç kazanmada ve oluşabilecek kronik hastalıkların riskini azaltmada büyük öneme sahiptir.

Eğer kış aylarında gribe kolay yakalanıyorsanız, ağzınızın içinde sık sık aftlar oluşuyorsa, kendinizi çoğunlukla halsiz ve yorgun hissediyorsanız bağışıklık sisteminizi güçlendirmenizin zamanı gelmiş demektir.

Yetersiz ve dengesiz besin tüketimi, vitamin-mineral eksiklikleri, yapılan yanlış diyetler bağışıklık sistemini olumsuz yönde etkiler. Bunun için öncelikle beslenmenizi iyileştirilmeli doğru besin öğelerini doğru miktarlarda aldığınızdan emin olmalısınız.

Tek tip beslenme değil, vücudun ihtiyaç duyduğu enerjiyi farklı besin gruplarından karşılamak besin öğelerini yeterli ve dengeli almanızı sağlayacaktır. Herhangi bir sağlık probleminiz yoksa haftanın en az 3-4 günü 1 adet yumurta, bol sebze-meyve, haftanın 2-3 günü balık, 1-2 günü kurubaklagil, düzenli kırmızı ve beyaz et tüketimi önemlidir.

Yeterli protein alımı vücuda giren yabancı maddelere karşı bağışıklık sisteminin güçlü olmasını sağlar.

Hücrelere zarar veren ve enfeksiyonlara yol açan serbest radikallere karşı korunmak için E, C vitamini ve beta karotenden zengin besinler diyette yer almalıdır. Limon, portakal, mandalina, maydanoz, kivi ve greyfurt bol miktarda C vitamini; ayçiçek yağı, badem, ceviz ve fıstık türleri de E vitamininden zengin besin maddeleridir. Turuncu, kırmızı ve yeşil sebze ve meyvelerde bol miktarda bulunan beta karoten de bağışıklık sistemi hücrelerinin sayısında önemli derecede artış sağlar.

Yüksek miktarda şeker tüketimi akyuvarların vücuda giren yabancı maddeleri yok etme gücünü zayıflatır. Dolayısıyla şeker tüketimi azaltılmalıdır.

Kronik alkol tüketiminin bağışıklık sistemini zayıflattığı yapılan çalışmalarla kanıtlanmıştır.

Düzenli probiyotik takviyesi bağırsak florasını ve bağışıklık sistemini güçlendirerek grip ve soğuk algınlığından korunmaya yardımcı olur.

Beslenmenin yanı sıra yaşam tarzı değişikliği de büyük önem taşımaktadır. Düzenli egzersiz, günde 7-8 saat uyku, sigarasız yaşam bağışıklığın güçlendirilmesinde etkilidir. Aynı zamanda meditasyon yapmak, planlı olmak stres düzeyini azaltarak bağışıklığı arttırır.

ETEM SEVİK bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 13
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 647
Kayıt tarihi
: 22.03.16
 
 

Beslenme ve Diyetetik Alanında son bilimsel çalışmaları takip eden, güncel bilgilerin peşinde koş..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster