Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '16

 
Kategori
Beslenme / Diyet
Okunma Sayısı
42
 

Güçlü ve sağlıklı kemikler için 15 öneri

Güçlü ve sağlıklı kemikler için 15 öneri
 

* Çocukluk döneminde kemik mineralizasyonunun desteklenmesi, kemik sağlığını yaşam boyu etkiler. Yetişkinlikteki osteoporoz riskini azalmak için çocuklukta dikkat edilmelidir.

* Kızlarda kemik dokusu 11-13 yaş arasında birikir. Bu nedenle adölesan dönemdeki kızlar alkol almamalı, sigara içmemeli ve sağlıklı beslenmelidir.

* Çocukların ve ergenlerin, gebe ve emzikli bayanların her gün 3-4 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketmeleri gerekir. Bir su bardağı süt(200ml) veya yoğurt ile 1 kibrit kutusu büyüklüğünde peynir 1 porsiyondur.

* Kalsiyum desteğinin erken ve sürekli olması özellikle adölesanlıkta önemlidir. Ergenlikte kalsiyum alımının 1200-1500 mg/gün olması sağlanmalıdır.

* Bir bardak sütte yaklaşık 300 mg kalsiyum vardır ve günde en az 3 bardak süt ve süt ürünlerinin tüketilmesi gerekmektedir.

* Özellikle kalsiyumdan zengin koyu yeşil yapraklı sebzelerin tüketilmesine özen gösterilmeli.

* Genel olarak; önerilen miktarlara yakın kalsiyum tüketilmesi, yaz aylarında güneşten yararlanarak D vitamini düzeylerinin optimum edilmesi, fiziksel olarak aktif olmak, sağlıklı sınırlar içindeki vücut ağırlığına sahip olmak, tuz alımının sınırlanması ve bol miktarda sebze ve meyve tüketilmesi gerekmekte. Sağlıklı besinlerin tüketimine de dikkat edilmelidir.

* Kronik hastalıklarda düşük vücut ağırlığı, malnütrisyon veya yetersiz beslenme, hareketsizlik, azalmış mekanik yük, güneş ışığına yetersiz maruz kalma, yaşam tarzı (sigara, fazla alkol kullanımı) gibi kemik sağlığını olumsuz etkileyecek risk etmenleri tedavide dikkate alınmalı yani destekleyici tedavi üzerinde durulmalıdır.

* Günlük gereksinimin çok üstünde proteinli besinlerin tüketiminden kaçınılmalı. Doymuş yağ içeriği olan kırmızı et yerine, beyaz et ve daha çok D vitamini açısından daha zengin olan balıketini tüketmek önemlidir.

* Sağlıklı yaşam kurallarından biri de günlük sodyum gereksinimini karşılayacak şekilde tuz tüketmek. Günlük sodyum gereksinimi 2400 mg dır. Bu miktar yaklaşık 5 gr tuza karşılık gelmekte. Besinlerin içinde bulunan doğal sodyum kişilerin günlük ihtiyacını karşılar.

* Softa tuzları iyotla zenginleştirilmiştir. 5-6 gr iyotlu tuz günlük iyot gereksinimini karşılamak için yeterlidir. İyot çabuk kayba uğradığı için iyotlu tuzları ışık geçirmeyen kapalı kaplarda muhafaza ediniz.

* Yemeklere tuz ilave etmekten kaçınılmalı ve tuz içeriği yüksek ürünlerin (tuzlu fıstık, cips, şarküteri vb.) tüketiminden uzak durulmalı.

* Satın alınan besinlerin içindekiler kısmını mutlaka okuyun. Özellikle az tuzlu olanları tercih edin.

* Günlük 40 dk süre normal şiddette aktivite yapan çocukların kemikleri daha güçlü olacaktır. Kemik dansitesinin gelişmesi için beden derslerinde atlama, sıçrama, jimnastik ve koşu aktivitelerine daha fazla yer verilmelidir.

* Annelerin ve bebeklerin yeterli D vitamini almaları veya üretmeleri gerekmektedir. Bunun için gebelik döneminde yeterli güneşe çıkılması önemlidir.

Dyt.Hilal MERCAN

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 2
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 112
Kayıt tarihi
: 21.11.16
 
 

Branşı: Diyetisyen   Bölüm: Trakya Üniversitesi / Beslenme ve Diyetetik ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster