Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Ekim '11

 
Kategori
Sinema
 

Gudubet kadın ve sessizlik !.

Gudubet kadın ve sessizlik !.
 

Ona bir kere daha baktım : Sahiden de çok gudubet bir kadındı. Yoğun bir karanlıkta bir şişe votka ile fark edilmezdi belki ancak o kadar!.

Eşinden yeni ayrılmıştı.

“ çivi çiviyi söker kızım”

“ Aman sen de, benim çivilerim sökülmüş zaten, çivi mi kaldı?”

Uzayıp gitmiştim yanından, duydum ki, Bmw marka arabasını gençten birine teslim etmiş gününü gün ediyormuş..

Bu filmi daha önce görmüştüm evet.

Raftan dvd’yi çekip aldım.

Aramızda olmayan İsveç’li yönetmen İngmar Bergman’ın bir filmi:

1963 yapımı “SESSİZLİK” (Silence)

Refah toplumu olmanın tüm nimetlerinden yararlanmış Bir kuzey Avrupa ülkesinin manevi boşluk içindeki insanlarının iletişimsizlik yüzünden içine düştükleri buhranı anlatan iç karartıcı yanları olduğu kadar felsefi boyutları da yüksek olan bir başyapıt..

Film topu topu dört kişi arasında ki sarmaldan ibaret. Baş rol oyuncusu, İngrid Thulin ( güzel mi çirkin mi karar veremediğim bir kadın)

Nerdeyse hiç konuşmadan geçen sessiz dialoglar sonucunda kadın, penceresinin önünde saatlerdir yağmur altında bekleyen barmene dairesinin anahtarını atar..

Düşündüm de kimimiz yanan kibrit çöpleri gbi kararıyoruz, kıvrılıyoruz, bükülüyoruz kimimiz de daha yükseklerden bakıp tek başımıza kıvranıp duruyoruz..

Film şahaser, karanlık iç karartıcı ama şahaser.

Katlanabilirseniz tavsiye ederim. 

 
Toplam blog
: 54
: 393
Kayıt tarihi
: 13.07.11
 
 

İstanbul'da yaşıyorum. Lise yıllarımdan beri minik denemeler yazıyorum. İnternetle tanışmamız biraz ..