Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Murat GÜLCEK - Yakamoz35

http://blog.milliyet.com.tr/gulcek

21 Kasım '07

 
Kategori
Güncel
 

Gül bahçesinin gülü

Gül bahçesinin gülü
 

Belki ben denk gelmedim beklide yazan olmadı ama yinede benim bahsetmek istediğim bir konu var.Türkiye’nin uzun zamandır ekranlarda göremediği anlamlı mesajlar veren bir reklam filminden bahsetmek istiyorum.

Ölümünün 69.yıldönümünde anılan Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ilk kez bir reklam filminde canlandırıldı.Türkiye İş Bankasının kurucusu olan Atatürk’ün anısına hazırladığı siyah beyaz reklam filmi büyük ilgi topladı.

Sanırım izlemeyen kalmamıştır gül bahçesini.Gül Bahçesi reklam filmi Türkiye İş Bankası’nın 83. kuruluş yıldönümü için hazırlanmıştır.Mustafa Kemal Atatürk’ün manevi kızı Ülkü ile gül bahçesinde dolaşırken çekilmiş eski görüntülerinden yola çıkılmış.Kısa bir reklam filmi görüntüsündeki bu filmin perde arkasında haftalar süren özenli bir çalışmanın yattığı filmin detaylarından sanırım belli oluyor.

Filmde;küçük bir çocukla gül bahçesinde sohbet eden Mustafa Kemal Atatürk’ü ünlü tiyatrocu Haluk Bilginer canlandırıyor.Daha önce dizilerde de oynayan sekiz yaşındaki Hakan Büyüktopçu’da tüm güzelliğiyle ünlü tiyatrocuya eşlik ediyor.

Haluk Bilginer’e reklam filminde Atatürk’e benzemesi için dört kez dörder saat makyaj yapılmış.Sanatçının makyajını Mel Gibson’ın Apocalypto filmiyle en iyi makyaj dalında Oscar’a aday gösterilen Vittoria Sodano yapmış.Makyaj ekibi hazırlıklar için bir hafta İtalya’da, bir haftada İstanbul’da çalışmalar yapmış.

Haluk Bilginer’in Atatürk’e dönüşmesi için önce yüz kalıbı alınıp daha sonra özel bir teknikle parçalar iki günlük bir çalışma ile yüzüne yerleştirilmiş.Burun ve kulak parçalarının ardından İtalya’da özel olarak hazırlanan saç ve kaşlar da makyaja eklenmiş.

Döneme uygun mekan bulunması için üç ayrı ekip, iki hafta boyunca çalışmış.İstanbul, İzmir, Edirne, Bursa, Antalya dolaşılarak uygun yer araması yapılmış.Sonunda Paşabahçe'deki bir köşk tercih edilmiş.Çekimler elli kişilik ekiple kırk saatte tamamlandı. Edirne, Antalya ve Yalova'dan beşyüz gül fidanı dikildi. Filmin yönetmenliğini Gürkan Kurtkaya üstlendi. Kostüm çalışmaları için Nalan Türkoğlu ve ekibi bir haftada döneme ait on kostüm hazırladı. Kostümler için Ulu Önder’in Florya Atatürk Köşkü’nde 21 Haziran 1936’da çekilen fotoğraf ve görüntüleri ile kostümü esas alınmış. Bu kostümler altı ayrı terzi tarafından dikilmiş.

Görüyorsunuz demi kısa bir reklam filmi belki ama detayların hiç biri es geçilmemiş.Çünkü Türklerin Atasının Türk halkının huzurunda canlandırılabilmesi ve bu reklam filmini Türk halkının beğenmesi için her şeyin kusursuz olması gerekiyordu.Nitekimde reklam filmi gerçekten kusursuz bir şekilde karşımıza çıkarıldı.Mustafa Kemal Atatürk’ü karşımda görünce şahsen çok etkilendim, duygulandım, şaşırdım ve sevindim.

Filmde verilen mesajda çok güzeldi.Mustafa Kemal Atatürk’ün küçük çocuğa söylediği “Bu gülü yetiştireceksen canın yanacak.Bu bahçede gül bitmez diyenler olacak.Sen kendine şunu soracaksın, ben burayı kendime gül bahçesi yapmak istiyormuyum ? Burada dünyanın en güzel güllerini yetiştirmek istiyormuyum ? Eğer çok istiyorsan ne eline batan diken nede söylenenler umrunda olmayacak.” diyor.Zaten bu konuşmada bütün mesajar açık seçik verilmiş.

Tüm özellikleriyle bu reklam bence çok güzel.Reklam yarışması gibi bir yarışma falan varsa bu reklam benim birincimdir.Bu reklam filmi topluma nasıl mesajlar verilmesi konusunda herkeze örnek olmalıdır. Sayın Haluk Bilginer’ide buradan kutluyorum.Usta oyunculuğunun yanında reklamla ilgili herhangi bir açıklamada bulunmayacağını reklamdan daha ön plana çıkmak istemediğini açıklamasıda onun ne kadar büyük ve usta bir oyuncu oluşunun kanıtırdır.Birçok filmde Atatürk canlandırılması izledim fakat şimdiye kadar izlediklerim arasında en iyisi buydu diyebilirim.

Bu reklam filmiyle Ulu Önderin ölümünün 69.yıldönümünde onu sevgiyle anmamızı sağladığı için Türkiye İş Bankasına sonsuz teşekkürlerimi bir borç bilirim.

YETİŞTİRDİĞİN GÜLLER BUGÜN MATEMDELER ATAM

Filmi bu internet adresinden izleyebilirsiniz.Hatta hatıra olarak indirip saklamanızı tavsiye ederim.

http://video.haberturk.com/Video.aspx?v_ID=33256&k_A=haberturk

 
Toplam blog
: 150
: 1014
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

İzmirliyim;Şehrimi ve ülkemi seviyorum.Yaşamayı seviyorum. Eğlenmeyi, eğlendirmeyi seviyorum..