Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Haziran '08

 
Kategori
Anılar
Okunma Sayısı
308
 

Gülabi...

Gülabi...
 

bp0.blogger.com/.../88vufGEPZ64/s400/simitci.jpg


Bir simit alsana güzel abim…

Sonra bir çay söyle kendine şöyle tavşan kanı…

Ben ısmarlayayım diyeceğim ama,

Senden aldığım simit parası

Benim hayallerimin urganı be abi...

Urgan yani ip abim..Hayallerimin ipi.

Her bir simit eksilirken tezgahtan, biraz daha yakınlaşır hayallerim.

Her yaz gibi bu yazda tezgahtayım be abim…

Simit tezgahında..Hayatın tezgahında…İnşaat işçisi bir babanın ortanca oğluyum ben..

Aslan, Kaplan ve ben, yani Gülabi…Kalender ve Hicran..

İşte bu kadarız topu topu…Beş kardeş, beş kardaş, beş karındaş…

Dedem demiş babama :Yadiğar oğlum, tarla tapan uşak ister.

Olsun bi daha olsun..

Olmuşuz olmasına da beş taş mı oynayacaktınız mübarekler?

İki, bilemedin üç neyinize yetmedi..

Sonra malum kuraklık…Beş taşı ard, arda dizip yuvarlayıvermiş büyük şehre dedem…

Ah…dedem ah…aç mıyız, tok muyuz, nerde yatar, nerde kalkarız soran yok elbet..

Sefalet dedem sefalet..

Bir de öğünürmüş kahve önünde;benimkiler büyük şehirde…

He dedem he..Büyük şehirdeyiz.

Birimiz ayakkabı boyarken, birimiz mısır satarken,

Birimiz simit satarken, bir büyüdük ki sorma.

Şehir almaz oldu bizi artık…

Hayallerimiz ise küçüldü dedem…

Kollejin önünde simit sattım dün…Üç, bilemedin beş tane…

Bir kovalamadıkları kaldı…

Onlar hamburger mi ne ondan yerlermiş…Bana baktılar, simide baktılar savrulup gittiler…

Hayallerimde onlarla savrulup yitiverdi…

Bir ayakkabı alayım diyordum bu gün pazardan…

Çok acıyor ayaklarım, kevgir olmuş eskiler…

Simitçinin adı yok dedem, ayakkabılarının bile ismi var onların…İsimsiz bir ayakkabı alacaktım oysa ben…

Neyse yarın deyip baktım ayaklarıma..

Olsun dedim…Acısalar da sağlam ya ayaklarım..Ah dedem ah…

Ertelenmiş hayaller , ertelenmiş yarınlarla büyüyor Gülabi şehirde…

Simit çok güzel aslında…

Alsalar, tadına baksalar..Mutlu olacaklar ama…

Yok dedem onların mutlulukları da büyük..Küçük gelir simit onlara..Oysa bir simit satılınca nasıl büyür benim yüreğim…

Anlamazlar dedem …Anlasalar…Anlasalar..

Öperim dedem ellerinden…

Sen yine de ki:Benimkiler büyük şehirde…

Şanın küçülmesin dedem…

Bizim hayallerimizin ne önemi var ki..


Lillo…

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

blogun o kadar gerçek ve anlamlı ki. yüreğine sağlık. Kalemine sağlık.

Portakal Çiçeği ve FISILTI 
 18.06.2008 15:44
Cevap :
SENİN DE DOSTUM..SENİN DE YÜREĞİNE SAĞLIK...  19.06.2008 12:08
 

Güzel bir yazıydı. Beğenerek okudum. Teşekkür ederim. Sevgiler.

Meftun DİNÇEL 
 12.06.2008 10:36
Cevap :
güzellikleri paylaşmak umuduyla.teşekkürler.  12.06.2008 10:40
 

HAYALleri olmayanın gerçekleri de olmaz. Ortada yoksa kimse, tutup kaldırmak görevdir. Vatan için ölmek de var, evet, devir vatan için yaşama devri. Gerçek köylü'yü yeniden inşa etmeliyiz. Medeni olmak şehirli olmak değildir. Ama köylü olmakla soyunulan şey ve şehirli olmakla giyilen şey, olması gerekenlerin nerdeyse zıddı ise, ortada bir görev duruyor demektir. Ben sizin anlatmak istediğinizi bilerek bu yorumu yazıyorum ki, okuyan diğer bazı kişilerin kafası biraz karışsın. Medeni=şehirli ve Medine=Şehir. Hayır! Selamalr öğretmenim.

Mehmet Arda 
 12.06.2008 9:55
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 97
Toplam yorum
: 88
Toplam mesaj
: 3
Ort. okunma sayısı
: 496
Kayıt tarihi
: 10.04.08
 
 

Öğreneceği çok şey olan bir öğretmenim.... ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster