Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '09

 
Kategori
Magazin
 

Gülben çocuğuna neden Ares ismini koydu?

Gülben çocuğuna neden Ares ismini koydu?
 

Yazıma kategori ararken işimi kolaylaştırsın diye yazacağım haberin bulunduğu bölüme baktım gazeteden. Magazin sayfalarının arasında buldum. Gülben Ergen ve ikizleriyle ilgili bir yazı yazacaksanız başka hangi kategori seçebilirsiniz ki?

Gülben Ergen'i tebrik ediyorum. Dadı dizisinde olduğu gibi üç çocuk annesi oldu artık. Hem başbakanın sözünü de dinlemiş oldu.

Magazine her ne kadar uzak duruyor olsam da bihaber kalamıyorum. Gülben Ergen ile Hülya Avşar diyalogları sırasında nedense Gülben'i çok daha samimi bulduğumu hatırlıyorum. Ancak her ikisinin de çok ilginç kişilikler olduğuna şüphe duymuyorum. Geçenlerde Hülya Avşar'ın erkelerin aldatmasına izin vermek gerektiği yolunda bir açıklamasını okudum. Gülümsedim. Gerçekten inanarak mı söylüyor diye.

Gülben Ergen ise beni bugün çok şaşırttı. erken doğum yapmış olmasıyla değil. Kuşkusuz hamileyken bebeklerinin sağlığını riske sokacak derecede oradan oraya bu kadar koşuşturması onun sorumluluğunda olan bir şeydi. Ancak şaşkınlığım bebeklerinden birine verdiği isim nedeniyle oldu.

Gazete haberini okuyoruz.

"Ünlü sanatçı erkek bebeklerinden birine Yunan Mitolojisi'ndeki Savaş Tanrısı Ares, diğerine Güney ismini verdi."

Güney çok tanıdık ve sanatsalsa da Ares ünlem işaretleriyle dolu bir isim. Üstelik Ares insanın zihninde hiç iyi duygular bırakmayan bir Tanrı'nın ismi olarak biliniyordu. Blog yazarlarından Berk Yüksel'in Yunan mitolojisinde tanrı ve tanrıça isimleri adlı bloğunda Ares'i aradın. küçük bir bilgi vardı. Sonra yine internet üzerinden Ares ismini aradım durdum.

Bakın Ares ile ilgili bir kaç not paylaşmak istiyorum.

"Zeus ile Hera'nın oğlu olarak doğan Ares, Yunan mitolojisindeki belki de en nefret edilen tanrıdır. Öyle ki, babası Zeus bile ona çoğu zaman arka çıkmaz. Üvey kardeşi Athena, dövüşürken ona karşı Herkül'ü destekler. Kaba kuvvetin, gereksiz şiddetin, korkunun ve savaşların tanrısı Ares'in sevilmemesindeki en büyük neden, nedensiz savaşlar yaratmasıdır. Kana susamış bir tanrı olan Ares, çok sevdiği barbar Trakyalılar ile Amazonlar arasında bulunmayı sever. Üstelik buralarda başına türlü işler gelmesine rağmen. Ayrıca,Truva savaşına bur unu sokması ve Truvalıların yanında yer alması Yunanlı tanrıları en fazla kızdıran unsurların başındadır."

Olumlu bir meziyetini okuyabildiniz mi? Her şey bir yana bir Anadolulu neden Yunan Tanrılarından bir isim seçer kendisine sorusunun cevabını da merak etmiyor değil insan? Truvalılardan yana olması, Truva'nın baba Mustafa Erdoğan'ın sahnelediği bir gösteri olmasından mı kaynaklanıyor acaba? Peki mitolojide çok daha güçlü ve pozitif tanrılar yok mu?

"Ares, Yunan tanrıları içinde belki de en fazla utanç verici duruma düşen tanrıdır. Kimsenin sevmediği bu tanrı sık sık zor durumlara düşürülür. Bunların başında tunçtan bir küpe 13 ay boyunca hapsedilmesi gelmektedir."

Daha fazla detay okumak isteyen için sayfanın linkini veriyorum.

http://www.medicalnetwork.com.tr/dosya/Ares.pdf

Gülben ve Mustafa Erdoğan çiftinin bu seçimi bana çok ilginç geldi. Ares'in bizim bilmediğimiz bir başka anlamı var mı acaba diye düşünüyorum şu an... Magazin zaten. İnsan daha ne kadar çok düşünür ki?

Yeni bebekler için bir kere daha kutluyorum. Ayrıca anaçlığı ve kadınlığı yüzünden bir kere daha...

Uzay Gökerman

 
Toplam blog
: 2033
: 1268
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

"Keyif verici bir yalnızlık" olarak gördüğüm yazma serüvenimin en önemli merkezlerinden bir tanes..