Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Kasım '20

 
Kategori
Söyleşi
 

Gülçin Ergül Röportajı

Kendine has müzik tarzı, yorumu ve benzersiz dans performanslarıyla adından sıkça söz ettiren Gülçin Ergül, dördüncü yeni albümü 'Davet' ile herkesi bu müzik serüvenine davet ediyor.
 
 
 
Yeni albüm 'Davet' yayınlandı. Çalışmalar nasıl başladı, bu albümdeki hedefiniz nedir?
 
- 1,5 yılda 2 albüm hazırladık.  Şarkılar çorap söküğü gibi geldi çünkü içimdeki duygusal birikim ve tecrübelerim artık içimden kendini ifade etmek üzere taşıyordu. Bu iki albümden biri huzurlarınızda. 10 yeni şarkıdan oluşuyor. 1 şarkı Yıldız Tilbe imzalı ismi Sana Aşığım. Bir Anıl Piyancı ile ortak şarkımız var ismi Kalbime Sorsam. Bir Ezgi Ayçe ile ortak şarkımız var adı Bi Kahve. Diğer şarkıların bir kısmı bana ait ve bir kısmı da Emre Bayar ile ortak. Albüm müzik direktörümüz Emre Bayar, ilk klibimiz Beni Bu Rüyadan Uyandırma’nın klip yönetmeni ise Murat Joker. Arpej Yapım etiketiyle çıkan bu cesur albümün seçkin kitlesini bulmasını hedefliyorum.
 
 
 
Solo çalışmaya başladıktan sonra hayatınızda neler değişti? Pişmanlıklar var mı?
 
- Pişman olmak için hiçbir neden göremiyorum. Kendimi gerçekleştiriyorum, müziğimi geliştiriyorum, kendimi geliştiriyorum ve her şeyden önemlisi de çok huzurluyum. Ben her şeyi tecrübe olarak görüyorum. Geçmişimi de hiçbir zaman inkar etmedim ve kucaklıyorum. Ve şu anda günümüzde yaşıyorum,  geçmiş saygıyla sevgiyle geride kaldı. Ama sorular peşimi bırakmıyor. Solo kariyerimde Bir Tanecik Aşkım, Ağlat Beni, Hayatının Hatası, Ara Ara, Beni Bu Rüyadan Uyandırma gibi şarkılarımın kaliteli çizgide başarıları inkar edilemezken, yeni albümüm kaosun ortasında bir soluk olurken, pişman olmak kendime ve dinleyen kişilere haksızlık olur. 
 
 
'Hepsi’ grubundaki sarışın kız olarak anılmaktan bıktınız mı?  Sizi böyle hatırlayan çok.
 
- Hepsi ismini oturtmak için çok emek verdim yıllarca. Hepsi denince tabi ki akıllara geliyorum, aksi imkansız bence. Dolayısıyla beni gördüklerinde beni ilk tanıdıkları ergenlik dönemimi de hatırlamaları normal. İlk tanışma akıllarda kalır. İlk 8 sn kuralı gibi bir şey. Ama şimdi Gülçin Ergül olarak olgunlaşmış, daha da demlenmiş, tecrübelenmiş ve dolayısıyla upgraded versiyonumla daha kendimi yansıtan bir biçimde müziğimle müzik endüstrisinde yer alıyorum. Daha müzisyen bir köşede müziğimle dokunabildiğim kişilere hitap ediyorum. Ve artık Gülçin Ergül olarak beni tanıyan ve sayan göz ardı edilemeyecek kadar değerli ve çok sayıda insan var. Güncelleme yapmayanlar yeni sürümden çok şey kaçırabilir. Günümüze ayak uydurmakta fayda var.
 
 
 
Ama akıllara gelen ilk kişisiniz. Aralarında en iyi, en farklı olduğunu düşündünüz mü?
 
- Bu tip yorumlar seyircinin takdirine kalır. Ben kendimle yarışan bir insanım kimseyle kendimi karşılaştırmıyorum. Ama evet, her birimiz tüm insanlar olarak farklı ve emsalsiz canlılarız ve bir bütün oluşturuyoruz. Aksi sürrealist bir bakış açısı olur.
 
 
 
Bir gruptan bağımsız olarak şarkı söylemek daha mı kolay?
 
- Hayır, tabi ki grupta olmaktan daha zor şeyler başarıyorum solo kariyerinde müzik adına. Herkesin başarabileceği şeyler değil bunlar.  Tek başına olmak tüm sorumluluğu almak demek ve üretimde her ayrıntıda işime sahip çıkıyorum. Ve müzik sektörü şu anda  2000li yıllardan çok daha farklı, çok daha sert ve başka bir formatta.
 
 
 
Müzik kariyerinizde geleceğiniz için belirlediğiniz hedefleriniz var mı? Yıllar sonra kendinizi nerede görmek istiyorsunuz?
 
- Kendimi daha da geliştirdiğim, her geçen gün daha iyi ürünler ürettiğim bir noktada olmak ve ayakları hala yere basan biri olarak kalmak istiyorum. Bu tip hayaller, atıp tutmakla, ahkam kesmekle gerçekleşmiyor. Bence kendimle beraber sizlerin de göreceği bir gelişimi hedef alıyorum. Mesela güzel bir albüm yapıyorum ingilzce şarkılardan oluşan ama dünya starı olacağım diye kehanette bulunmuyorum.
 
 
 
Gülçin Ergül bu albümle beraber artık tamam mı, yoksa hala yolun başında mı?
 
- Ben hayatımda hiçbir zaman hiçbir konuda oldum demedim. Oldum dediği an kaybeder insan. Gelişim çabayla paralel oranda her daim devam eder, değişim daimi. öğrenmeye daima devam edeceğiz. Bence ilk kez gerçekten davet albümümle gerçek Gülçin Ergül ile tanıştınız. Müzik serüveni her an kendini biraz daha iyi bulabilmekten geçer kanımca.
 
 
 
Şu sıralar kimleri dinliyorsunuz, veya ilham alıyorsunuz?
 
- H.E.R., Alicia Keys, Daniel Ceaser sık dinlediklerim arasında.
 
 
 
Bundan sonraki planlarınız neler?
 
- İngilizce albümüm gelecek 2021’de oncesinde baska sarkılarımın kliplenmesini istiyoruz. Ama sorularınızda olduğu gibi gelecekte yaşayan birisi değilim, yaşam ne gelecekte ne de geçmişte. Bence hayat şu anda yaşanır. Ve şu anda albümümün keyfini çıkarıyorum dinleyicilerimle.
 
 
 
furkancanhazar@gmail.com
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..