Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '19

 
Kategori
Söyleşi
 

Gülden Mutlu Röportajı

Gülden Mutlu'yu ilk kez Emre Aydın ile düet yaptığı "Soğuk Odalar" şarkısıyla tanıdık. Söz yazarı ve besteci kimliği ile de bir çok hitler kazandırarak müzik dünyasının şahsına münhasır kadın vokallerinden biri. Yeni şarkısı "Kandırmışlar Aşk Diye"yi; "var olan aşkı başka bir heyecana tercih edildiğini gördüğünde avaz avaz bağırmak" olarak tanımlıyor.
 
 
Bugüne kadar 1 albüm ve 5 tekli yayınladınız.. Diskografinizi ele alırsak sizce belirli bir noktaya geldiğinizi düşünüyor musunuz?
- Kendi şarkılarımı yazıyorum, başka sanatçı arkadaşlarıma yazdığım şarkılarımı da sayarsak, bence toplamda hiç fena değil durum :)
 
Yeni çalışmanızdan bahsedelim..  “Kandırmışlar Aşk Diye” şarkının hikayesini sizden alalım.
- Kendinde var olan aşkın başka bir heyecana tercih edildiğini gördüğünde avaz avaz bağırmak isteyip susan insanlar var, onların sesi bu şarkı. Ben yazıp söyleyerek sözcülük ettim sadece ve yerini bulduğuna inanıyorum şarkının.
 
Klip oldukça sanatsal ögeler içeriyor trend listesine bile girdi..
- Evet çok mutlu oldum trendlerde görünce. Biz güzel şeyler izlemek istiyoruz öyleyse güzel şeyler de izletmeliyiz. Sanat her zaman var olmalı, dozunda kullandığımızı düşünüyorum, bu şarkının ruhuna yakışır bir dozda.
 
Şarkı yazarken ve seçim yaparken kimlerden fikir alırsınız?
- Yazarken kimseden fikir almam ama seçerken işin mutfağında kimlerle çalışıyorsam onlarla konuşurum, genelde hemfikir oluruz şarkı seçimlerimizde. 
 
Bir ayağınız da Londra’da.. Şuan da gündemimizde popçuların yurt dışı çalışmaları konuşuluyor.. Yakında Gülden Mutlu adını duyar mıyız var mı böyle bir düşünce?
- Hayat sürprizlerle dolu :) Yapmak istediğim bir şey var ama ne zaman bunun için harekete geçeceğimi henüz bilmiyorum. 
 
 
"Sanat dediğimiz müziği ne kadar kötü kullanıp iyi bir şeymiş gibi gösteririz yarışı var"
 
Müzik sektörünü nasıl değerlendirirsiniz bir söz yazarı ve besteci olarak?
-  Neresinden tutsan elinde kalır, tam olarak bu durumdayız. İnanılmaz bir tüketim var ve buna yetişmek için sanat dediğimiz müziği ne kadar kötü kullanıp iyi yapılmış bir şeymiş gibi gösteririz  yarışı var sanki. Bu yoğun ve düzensiz akışın içinde kaybolup giden öyle güzel işler var ki.. Küsüyor işini iyi yapanlar, anlam veremiyor.. 
Herkesin şikayeti aynı, artık neyin beğenilip neyin beğenilmeyeceğini kesinlikle kestiremiyoruz. İyi dediğimiz şeyleri dinletemiyoruz, bu ne yahu dediğimiz şeylerin zirveye doğru tırmanışını izliyoruz. Çok garip, ne ara böyle olduk bilmiyorum.
 
Kimleri dinlemekten hoşlanırsınız? Özellikle takip ettiğiniz birileri var mı?
- Bizim mihenk taşlarımız var Sezen Aksu, Ajda Pekkan, Nilüfer mutlaka dinliyorum yazdıkları - yayınladıkları şarkıları, bu hiç değişmez. Elif Nun var mesela sonsuza kadar dinleyebilirim. Soner Sarıkabadayı, Gripin, Buray, Yıldız Tilbe, Duffy, Silah Sue, ordan Claude Challe’ye bağlanıyorum :) Çok var çok…
 
Kıskandığınız şarkılar var mı? Keşke şunu ben okusaydım diye..
- Keşke ben okusaydım dediklerimi sahnede okuyorum mutlaka. Kayahan şarkıları mesela.. Çok seviyorum, keşke diyorum her defasında.
 
Bundan sonra Gülden Mutlu’dan neler gelecek? Albüm ya da bir proje?
-  Biraz daha single yayınlamaya devam edeceğim, sonrasında kendimi içine sakladığım bir albüm gelecek. Çok şey var yapmak istediğim ama uzun bir zaman da var, sırayla tek tek gerçekleştireceğim hepsini.
 
 
instagram.com/furkancanhazar
furkancanhazar@gmail.com
 
 
Toplam blog
: 140
: 151
Kayıt tarihi
: 20.08.16
 
 

Popular Culture ..