Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '09

 
Kategori
Haber
 

Güle güle!

Güle güle!
 

Türkan Saylan


Türkan Saylan ömrünü ülkesine adamış bir aydın, yıllardır bedenini esir alan kanser ile mücadele ederken, yaşama azmi ve kararlılığını çağdaş bir Türkiye yaratma sevdasından alıyordu. Karanlığın cehaletten beslendiğinin bilincinde, cumhuriyet aşığı olarak çağdaş yaşamı desteklemek için kurduğu dernek ile otuz altı bin Anadolu’nun yoksul çocuğunu okutmak için çabaladı, başardı!

Bugün ona veda edilirken izlediğim televizyon programlarında gözlerime söz geçiremedim. Duygusallığımın tavan yaptığı zamanlarda düşündüm! Lanet kanser ile mücadele ederken bir taraftan da cehalet ile savaşan Türkan Saylan insanlığın tarihine ölümsüz harfler ile yazılırken sen ne yaptın öğretmenim! Kendimce yanıtlar buldum da. Zevahiri kurtarmak için avuttum kendimi. Dün akşam yönetiminde bulunduğum sendika şubemde gündemi tartışırken öneri sundum yönetim kuruluna; Türkan hoca ile ilgili basın açıklaması, ilan ne gerekiyorsa yapalım diye… O ortamda Eğitim Sen genel merkezinin sitesine açıklama konulduğunu söyledi diğer üyeler, değişti gündem! Doğrusu acıdım! Bugün ise şube başkanımız aradı: ”yarın Cumhuriyet, Birgün, Evrensel gazetelerinde Ankara Eğitim Sen şubelerinin ilanları yer alacak.” diye. Türkan anne! Bilsen ne kadar mahcubum. Hani sen diyordun ya; ”Ne şeriat ne darbe! Herkes okumalı, aydınlanmanın ışığı ilelebet yanmalı! Payım olduğu kadarıyla özür diliyorum sizden! Sıradan hayatların sıradan seyrine kaptırdık kendimizi.

Lanet üç kuruşluk siyasi çıkarlarımız uğruna yalpaladık! Başarıya ulaştığın içindir ki karanlık bekçileri seni bir şekilde Ergenekon’a bulaştırıp darbecilik ile suçladılar… Oysa o katıldığın mitinglerde “Ne şeriat ne darbe !” diyerek verebileceğin en büyük demokrasi dersini vermiştin. Çağdaş bir ülke yaratmanın yolunun eğitimden geçtiğini biliyordun. Yıllardır tarikat, cemaat sarmalının ahtapot gibi kuşattığı cumhuriyetin eğitim ile aydınlığa çıkacağının farkındaydın. Karanlık bekçileri onun için her fırsatta sana ve derneğine saldırıyorlardı bir şekilde. Bugünlerde balık hafızalı toplumumuzda gündeme gelmediğine bakmayın siz. Bir zamanlar derneklerine sızıp kapattırmak için komplo kuranların yargının terazisinde derslerini aldıklarını yazılacaktır tarih kuşkusuz. Bugün seni ebediyete gönderen çağdaş Türkiye sevdalıları mutlaka bayrağı devir alacak ve işaret ettiğin gibi yüz bin gencin okuması için azimle çalışacaktır.

Sen toprak ananın bağrında görevini yapmış olmanın verdiği huzur ile ebediyete giderken, karanlık bekçilerinin uykuları kaçacak hiç kuşku yok ki! Kene gibi sivil toplum örgütlerinin su başını tutmuş olanlar elbet utanacak! Seyredenler utanacak! Seni Ergenekon ile yargılayanlardan “özgürlük” demokrasi umanlar biraz düşüncenin namussunu taşıyorlarsa utanacak! Kardelenlerin ateş böcekleri gibi ışığını yayarken Anadolu’ya; biraz daha demokratik, eşitlikçi laik cumhuriyetin değirmenine su taşırken umut ile, sen ne olur rahat uyu! Emin ol ki herkesten daha çok hak ediyorsun bu toprakları…

Bu blog Milliyet.com.tr sitesinden 120 kez görüntülenmiştir

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..