Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Güle güle,Eflatun Nuri!

Güle güle,Eflatun Nuri!
 

''... 'bir gün ortaokulda jimnastik dersindeydik. Öğretmenimiz, ''herkes soyunsun'' dedi'. Ben 'hastayım hocam, ateşim var' dedim. Elini alnıma koydu. ''Hayır,bir şeyin yok!''dedi. 'ama hocam' falan dediysem de inanmadı. ''Döverim soyun'' diyince pantolonumu indirdim. Bütün arkadaşlar ''eflatuuun!,eflatuuun!'' diye bağırdılar. Çünkü afedersiniz, haminnemin eflatun renkli paçalı donunu giymiştim.O günden sonra herkes bana eflatun dedi.' ''
(kaynak : kacak yayin -sofa, 15.11.2006 13:52)

"Türk mizahının acı kaybı!!! Büyük usta Eflatun Nuri vefat Etti!!!
Türk karikatürünün, 50 kuşağından kalan duayen imzalarından biri daha aramızdan ayrıldı. 3 Mayıs gecesi yaşadığı evde vefat eden Eflatun Nuri Erkoç 81 yaşındaydı...

Türk karikatürü 80'lik bir çınarını daha yitirdi. Eflatun Nuri Erkoç 1927 yılında İstanbul'da doğdu. Orta öğreniminden sonra bir süre Devlet Güzel Sanatlar Akademisi'ne devam etti. Ekonomik nedenler yüzünden Akademiyi bitiremedi. İlk eseri 1942'de Akbaba dergisinde yayımlandı. Birçok dergi ve gazetede çizdi. Karikatürleri yurt dışında da uzun yıllar yayımlandı. 1969 yılında Yugoslavya'nın Üsküp şehrinde yapılan uluslararası yarışmada jüri özel ödülü kazandı. Londra'da kişisel sergi açtı. Bir dönem İzmir'de yaşadı ve Yeni Asır gazetesinin "Gıcık" adlı mizah ekinde çizdi. Gırgır ve Fırt dergilerinde de çalışan Eflatun Nuri Erkoç son yıllarda Leman, Öküz, Kaçak Yayın gibi dergilerde karikatürcülüğünün yanı sıra yazarlığını da gösteriyordu. Anıları yakın zamanda "Benim Adım Eflatun" adlı kitapta yayınlandı.

İlk 1967 yılında başladığı mizahi yazılarına, sonrasında Öküz Dergisinde devam eden Usta, son yıllarında Yeni Harman, Kaçak Yayın ve Forum Edebiyat dergilerinde düzenli mizah yazıları yayımlıyordu. Eflatun Nuri'nin anılarını öyküleştirdiği ‘Benim Adım Eflatun' isimli kitabı 2005 yılında Cadde Yayınları tarafından yayınlandı. Altmış yıllık mizah kavgası süresince, yarattığı ‘oya işi' karikatürlerde de inanılmaz sabrı; insanı büyüleyen desen ve figürlerden yansıdı. Büyük ustanın cenazesi 6 Mayıs Salı günü öğlen namazını müteakip Teşvikiye Camiinden kaldırılacak."
(kaynak: medya faresi.com)

Karikatürist olmaya çalışan bir çaylak olarak,
Türk karikatürüne kattıkların için teşekkürler usta..
Güle güle Eflatun Nuri!
Gittiğin yere fırçanı da götür, unutma!..

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..