Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '15

 
Kategori
Güncel
 

Güle güle koca yürekli Yaşar Kemal

Güle güle koca yürekli Yaşar Kemal
 

Çukurova Öksüz Kaldı


O İnce Memed'in, Sarı Sıcak'ın, Ağrı Dağı Efsanesi'nin, Yer Demir Gök Bakır'ın ve daha nicelerinin efsane yazarı. O Çukurova'nın sesi, yaz sıcağında çatlayan Çukuova toprağına düşen bir damla alınteri, bembeyaz pamuk tarlalarında çalışan kavruk tenli ırgatların soluğu, Abdi Ağalar'ın İnce Memed'i, O yoksulluğa isyan, O bir Çukurovalı asi. Yaşar Kemal bu toprakların gördüğü göreceği belkide en güçlü kalem. Her cümlesinde yanık kokan acı ve emeğin ve doğanın en güzel tasvircisi.

O 1923'te doğmuş ben 1978'te. Arada 55 yıl var. Yaşar Kemal'le 2 ortak noktamız var aslında beni gururlandıran. Hem Çukurova'dan hem Van'dan kaynaklanan. Adana'lıyım askerliğimi Van'da yaptım. İkimiz de kavruk toprakların çocuğuyuz. Yaşamayan bilemez o coğrafyayı ve dağlarında yaylalarında gezmeyen. Ne mutlu bana ki İnce Memed'in dağlarında dolaştım ve Yaşar Kemal'in ilk romanlarını yazdığı kayaları, toprakları, çakırdikenlikleri gördüm. Köylüm, hemşerim uzaktan belki akrabam bile diyebileceğim Koca Yaşar Kemal. Büyük dedemle KaradedeAli ile Adana'nın Torosları'nda yaylalarımızda arkadaşlık etmiş olduğunu öğrendiğimde nasıl gururlandığımı anlatamam.Yaşar Kemal'in has arkadaşı. Benim büyükdedem. Ondan bahsederken nasıl heyecanlandığımı anlatamam...

Yıl 1998. Üniversiteyi bitirip ilk işe başladığım yıllar. Rahmetli anneannemden dinlemiştim köyümüze gelip dedemle röportaj yaptığını. Ağıtları efsaneleri toplarmış.Bizim Çukurova'nın ağıtları meşhurdur., ölenin arkasından yakılan.Karacaoğlan'ı, Dadaloğlu'su ve daha niceleri."Kalktı göç eyledi avşar illeri" en sevdiklerimdendir. Çalıştığım bankanın ve benim çalıştığım şubenin müşterisiyimiş Yaşar Kemal. Arkadaşlarıma anlattığımda "müşterimiz" dediler. İnanamadım. "Geldiğinde mutlaka bana heber verin" dedim. İlk geldiği günü daha dün gibi hatırlıyorum. Arkadaşlar "Yaşar Kemal geldi" dediklerinde koşarak 2.kattaki yerimden 1. kata nasıl indiğimi hatırlamıyorum.Rahmetli eşi Thilda ile gelmişti. Koca Yaşar Kemal karşımda oturuyordu.Yanına yaklaştım. Usulca ve ürkerek bir "Merhaba Yaşar Bey" dedim. Bana döndü "Merhaba" dedi. Kendimi tanıttım. "Ben Karadede Ali'nin torunu Ali Bozdoğan" Bİrden ayağa kalktı. O koca gövdesiyle ve gür sesiyle "Aslan hemşerim" dedi ve yanaklarımdan öptü. Eşi Thilda'ya dönerek beni gösterdi " bak bu çocuk Karadede Ali'nin torunu." O an nasıl mutlu olduğumu anlatamam. O günden sonrada her gelmesinde "Aslan hemşerim" der yanaklarımdan öperdi. Hiç unutmayacağım. O Şimdi Nazımlar'ın, Elia Kazanlar'ın, Yılmaz Güneyler'in yanında. Allah gani gani rahmet eylesin mekanın cennet olsun Koca Yaşar Kemal.Emanetlerin bizimle...

 
Toplam blog
: 7
: 361
Kayıt tarihi
: 23.05.07
 
 

Beykent Unv MBA, Arada bir yazıyorum bişeyler aklım erdiğince, şu günlerde her ne kadar tehlikeli..