Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '17

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Gülhane Parkında Ceviz Ağacı

Gülhane Parkında Ceviz Ağacı
 

Gittim Gülhane parkına

Aradım buldum en yaşlı ceviz ağacını

Seslendim

O ceviz ağacı sen misin dedim

Anladı hemen silkelendi birden

Yürek çarpar gibi çarptı yaprakları

Seslendi adeta korka korka

Korkma dedim usul sesle

Ben polis değilim korkma

Evet, benim dedi

Demek sensin Nazım baba ha dedim yine

Evet, evet benim dedi

Bu sefer yüzünde gülücüklerle

Ben çok severim bu İstanbul’u

Onu bir de o güzel yâr Mehmet’imin annesini

Ayrılamam onlardan

Bırakıp gidemem onları

Ağlayarak söyledi bunları

Ben de ağladım utanmadım

Seslendim yeniden

Ben de sıkıntılıyım be ceviz ağacı

Aynen senin benzeri

Güzel yurt Anadolu sıkılıyor sıkıldıkça

Ekonomi bozuk

Eğitim bozuk

Dirlik düzen bozuk

İleriye bakıyorum koyu bir karanlık

İç barış dış barış diye bir şey yok

Kavga gürültü içinde yurdum

İçime atmayayım sıkıntımı

Sana geleyim anlatayım istedim

Beni en iyi sen anlarsın diye bildim

Dinledi beni yaşlı ceviz ağacı ve ağladı

O ağladı ben ağladım

Ağlaştık birlikte boşaldı içim

Attım kafa ve gönül dağınıklığını

Oldum bir zinde

Gönlüm rahat zihnim arınık

Yaşıyorum böyle kavuştum zindeliğe

Gelin Nazım Babayı dinleyelim birlikte

CEVİZ AĞACI

Başım köpük, köpük bulut içim dışım deniz 
Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı'nda 
Budak, budak şerham, şerham ihtiyar bir ceviz
Ne sen bunun farkındasın, ne polis farkında.

Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı'nda 
Yapraklarım suda balık gibi kıvıl kıvıl
Yapraklarım ipek mendil gibi tiril tiril
Koparıver gözlerinin gülüm yaşını sil
Yapraklarım ellerimdir tam yüz bin elim var
Yüz bin elle dokunurum sana İstanbul'a 
Yapraklarım gözlerimdir şaşarak bakarım
Yüz bin gözle seyrederim seni İstanbul'u..
Yüz bin yürek gibi çarpar, çarpar yapraklarım

Ben bir ceviz ağacıyım Gülhane Parkı'nda. 
Ne sen bunun farkındasın ne polis farkında
                                                ( Nâzım Hikmet)

Seni unutmayacağım ceviz ağacı

Seni bulacağım başım sıkıştıkça

Dökeceğim tüm içimi

Huzura ereceğim seninle birlikte

Saygılarımı sunuyorum içtenlikle

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..