Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Eylül '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gülistana döndüm, dönmesine de!..

Gülistana döndüm, dönmesine de!..
 

"Kardesim sen düşünceden ibaretsin
Geriye kalan et ve kemiksin
Gül düşünürsen gülüstan olursun
Diken düşünürsen diken olursun
Savaşa dair ne varsa ben orada yokum.
Sevgiye, barışa, kardeşliğe dair ne varsa ben oradayım."

Mevlana'nın bu sözlerini çeşitli defalar okudum. Düşündüğüm şey olabilecek miyim diye de merak ettim hep. Ben gül düşünürsem gülistana dönüşecek miyim?

Aslında neye inarısanız öyle algılıyorsunuz. Olayın neresinden bakıyorsanız öyle. Yarı dolu bir bardağa kiminin boş kısmından, kiminin dolu kısmından bakması gibi yani.

Ben olumlu yanından bir bakayım ve kendi üzerimden deneyeyim dedim. En iyi deney kendinin denek olduğu deney. Çünkü içsel bir deney bu.

Hep güzel şeyler düşünmeye çalıştım. Genelde öyle düşünürüm ama bazı konularda iyimser düşünmem mümkün olmuyordu. Ama olsun, ben bunları da olumlu düşünüp olacakları beklemeye koyuldum.

Deney mükemme sonuçlandı. Gerçekten gülistana döndüm. Senin dışındaki gerçekler değişmiyor. Yaşam aynen devam ediyor ama senin o olaylar ve durumlar karşısında bakışın değişiyor. Sürekli tebessüm hali. Mutluluk timsali oluyorsun. Bir yakınım öldü geçenlerde. Eskiden ağlayıp sızlardım. Şimdi bir iki akrabaya başsağlığı verdim. Yaşam devam ediyor işte.

En ilginci de kredi kartı ekstresi geldiğinde oluyor. Daha önceleri bir gün geciktirsem ölürüm diyordum. Sabahlara kadar yatamıyordum. Şimdi borcum yokmuş gibi düşünüyorum. Ekstrelerin gelmesini durdurmuyor bu durum. Hatta sayıları arttı bile. Ama ben gül düşünüyorum gülistan oluyorum. Bir tebessüm, bir tebesüm sormayın!..

Birinci aşamayı başardım. Kendim gülistan oldum. Bir de ikinci aşamayı başarıp dışarıyı da gülistana çevirsem iyi olacak. Yoksa yandığım gündür!..

UNESCO Dünya Mevlana ve Hoşgörü yılı ilan etmiş 2007 yılını. Hadi ben neyse de, umarım ülke olarak GÜL düşünüp GÜLİSTAN oluruz. Benim duruma düşmeyiz inşallah!..

kaynak resim: www.islamgemisi.com

 
Toplam blog
: 264
: 1128
Kayıt tarihi
: 30.04.07
 
 

1956 Sarıkamış Kars doğumluyum. 6 şiir kitabım ve 2 deneme kitabım var. son kitaplarımı B..