Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Ağustos '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Gülmeyi mi unuttuk?

Sokakta dolaşırken, bir yerden başka bir yere giderken ya da bir köşede oturup önünüzden gelip geçen, yolda karşılaştığınız, tanımadığınız insanların yüzlerine hiç baktınız mı?

İlk sokağa çıkışınızda bir bakın bakalım yüzünde gülümseme olan, kahkaha ya da gülüşmelerle sohbet eden insanlara rastlayacak mısınız? Ben uzun süreden beri hasretle arıyorum ama göremedim.

Hatta dün özellikle bankamatiklerden maaşını çekenleri inceledim. Öyle ya, bir aylık emeklerinin karşılığını alıyorlar, çocuğunun istediği bir şeyi alabilecek, belki uzun bir aradan sonra et alıp götürecek; bu yüzden insan mutlu olur, mutluluk yüzüne hafif de olsa bir gülümseme yerleştirir. Ama ne yazık ki yok. Otalıkta gülümseyen insan yok.

Pazarda alış veriş yapanlara, vitrinleri seyredenlere, iftar sonrası kapı önünde sigara tüttürüp sohbet edenlere de baktım. Yok. Kahkaha atanı bırak gülümseyen insan yok.

Herkesin mi derdi var? Yoksa ortalıkta gülümsemek utanılacak bir davranış haline mi geldi? İnsanlar neden bu kadar karamsar?

Çocukluğumuzu düşünüyorum. Bugün ile alakası yok. Kahkahalarla sohbet eden insanları hatırlıyorum. Gülerek selam veren, karşı sokaktan neşeyle el sallayan insanlar vardı. Nereye gitti bunlar? Onların derdi, tasası yok muydu?

Sonra kendime bakmak aklıma geldi. Maddi manevi sıkıntım yok, sağlığım iyi, yorgun değilim ama ben de gülümsemiyorum.

Neden gülümsemeyi unuttuk?

Kim, nasıl, niçin, ne zaman, neden unutturdu?

 
Toplam blog
: 18
: 609
Kayıt tarihi
: 01.07.08
 
 

Tarih ve edebiyata meraklı biriyim. ..