Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '08

 
Kategori
İftar Menüleri
 

Gülriz'in mutfağından

Gülriz'in mutfağından
 

Benim makarnam


Bana özel makarna..

Tiyatro sanatçısı Gülriz Sururi hepimizin bildiği gibi aynı zamanda bir mutfak ustası. Hatta denebilir ki "mutfakta da iyi bir oyuncu" Tanıdığım bildiğim tiyatrocu arkadaşlarımın hemen hepsi mutfakta da ustadırlar ve mükemmel yemek yaparlar.

Yıllar önce, bir TV kanalında "Gülriz'in mutfağında, lezzet sohbet birarada" adlı yemek programı yapılıyordu. Hiç kaçırmadan izler ve denerdim ben de.. Çok da özenirdim sevgili Gülriz Sururi'ye. Mutfakta başarılı olduğum bilinir! Bu konuda ben de doğrusu tevazu göstermem. (İyi olduğumdan eminim çünkü.)

İşte O gün, bugün.. Artık benim de kanalım MB. Zaman içinde, yaptığım yemeklerimi sizlerle paylaşacağım.

Dün akşam kendi usulümce bir makarna yaptım. Çok beğenildi. İşte yapılışı..

Malzemeler:

Bir paket renkli burgu makarna

2 adet kabak

2 adat havuç

Bir avuç taze bezelye

2 adet kırmızı taze biber

5 - 6 adet sivri biber

1 adet orta boy kuru soğan! (çok güzel bir aroma katıyor)

Bir avuç mısır

Salatalık turşusu

2 yemek kaşığı kapari..

Yapılışı: Malzemelerin hepsi (mısır ve kaparinin dışındakiler) eşit boyda doğranır. Tencereye konulan yağ (ben zeytinyağı kullanırım) ısınınca önce kıyılan soğan atılıp, diğerleri pişme süresine göre yarım dakika arayla ilave edilip biraz kavrulur. Diğer tarafta haşlanan makarna süzülür ve sebzelerle birlikte harmanlanır..

Dikkat edilmesi gereken tek şey, makarna ve sebzelerin diri kalmasını (aldante) sağlamak.

Mısır, salatalık turşusu ve kapariler servis yapılırken ilave edilir.

Afiyet olsun..

Gülriz Yiğit

 
Toplam blog
: 258
: 1033
Kayıt tarihi
: 10.08.08
 
 

Ankara'da doğdum. Balıkesir'in  ilçesi Ayvalık'ta yaşıyorum. TSM ve  tiyatronun biraz da olsa toz..